BRATISLAVA - Ako to už býva, väčšina z nás sa snaží ušetriť peniaze kde to len ide. Výnimkou nie je veľmi dôležitý servis o auto. Pokiaľ sa vodič cíti byť dostatočne zručný, môže sa mylne domnievať, že si doma dokáže opraviť všetko, a tým pádom nemusí ísť kvôli oprave do autoservisu.
Niekedy tento prístup funguje, no vo väčšine prípadov nie. V spolupráci s ProfiAuto sme si preto pre vás pripravili zoznam najkurióznejších opráv, ktoré museli mechanici vo svojich servisoch opraviť po majiteľoch automobilov.
Vypínač na palubnej doske
Kombinované spínače sú jedným z prvkov v aute, ktoré nie je možné jednoducho opraviť. Tieto nenápadné súčiastky sú zodpovedné za riadenie jednotlivých elektrických súčiastok. V prípade nefunkčnosti jednej časti je ta potreby výmena celej súčiastky.
"Raz k nám do autoservisu prišlo auto, ktoré malo namiesto spínača obyčajný vypínač zo schodiska. Toto riešenie nielen že nevyzerá dobre, ale je aj nebezpečné a navyše nezákonné," hovorí Lukáš Czauderna, poradca pre rozvoj autoservisov ProfiAuto. Súčiastky, ktoré do auta nepatria, môžu spôsobiť zranenie.
Sýtená voda namiesto chladiacej kvapaliny
Do jedného z autoservisov siete ProfiAuto prišiel vodič, ktorý namiesto chladiacej kvapaliny použil sýtenú vodu, čím ale poškodil vodné čerpadlo. Mechanici museli túto poruchu riešiť rozobratím celého zariadenia. Nápoje sýtené oxidom uhličitým obsahujú kyselinu fosforečnú a kyselinu citrónovú, takže niekedy pracujú ako odstraňovače vodného kameňa, čo ale u automobilov neplatí.
Odrezaná brzdová hadica
Jednou z najabsurdnejších úprav, s ktorou sa mechanici zo siete ProfiAuto stretli, bola odrezaná a stiahnutá brzdová hadica zadného kolesa. Takáto úprava totiž mohla spôsobiť nehodu a jej autor by sa pravdepodobne dostal do väzenia. Našťastie mechanici tento problém ihneď vyriešili. Brzdový systém sa skladá z radu utesnených potrubí, v ktorých cirkuluje brzdová kvapalina. Ak vodič zošliapne pedál, vytvorí v systéme tlak, ktorý zatlačí na brzdové piesty, čím dôjde k brzdeniu. Akýkoľvek neodborný zásah môže preto narušiť celý brzdový systém.
Kryt chladiča z lepenky
Pri zakrytí chladiča krytom z lepenky ide o veľmi nebezpečný počin. "Vodiči zabúdajú na to, že automobily sú v dnešnej dobe konštruované tak, aby sa vyrovnali ako s chladným, tak i teplým počasím. Navyše po zakrytí chladiča sa môže prehriať motor, čo vedie k páleniu tesnenia," hovorí Lukáš Czauderna na záver.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies