BOLOGNA - Taliansky luxusný výrobca áut predstavuje najnovší off-road Lamborghini Huracan Sterrato 2024. S vybavením a výkonom 602 koní, ktorý mu dodáva motor V10 by mal byť vhodný konkurent pre Porsche 911 Dakar.
Najnovší stroj z talianskej dielne - Lamborghini Huracan Sterrato 2024 - má jeden hlavný cieľ: konkurovať Porsche 911 s podtitulom Dakar. Sterrato, poháňané atmosférickým motorom V10 s výkonom 602 koní, stavia na modeli Hurracan prostredníctvom 1,7-palcového zdvihu zavesenia kolies, širšiej prednej a zadnej náprave a na terénnych pneumatikách Bridgestone Dueler. Primárnou výhodou týchto vylepšení je vynikajúci výkon v teréne, ako aj vylepšený komfort v meste a stále pôsobivé schopnosti v zákrutách na asfalte.
Lamborghini Huracan Sterrato 2024 v bielo čiernom prevedení
2024 Sterrato je dizajnovo úplne iné zviera ako jeho súrodenci. Vyššie zdvihnutie a terénne pneumatiky sú vo výbave, pretože má ísť o terénne superšportové auto, so strešným nasávaním vzduchu, ktoré zabezpečuje čistý a bezprašný vzduch do motora. Jeho umiestnenie neumožňuje pohľad zo zadného okna (ktoré v podstate na aute ani nie je), ale Sterrato vyzerá tak nadupane, že takéto praktické záležitosti sú nepodstatné. A pár menších diaľkových svetiel na prednej časti (doplnok, vďaka ktorému je off-road legálny pre súťaž v rely) má rovnaký šesťuholníkový tvar ako výstup výfuku a prívod vzduchu, vďaka čomu má Sterrato súdržný dizajn napriek jeho šialeným rozšíreniam a zmenám.
Predná časť Sterrata, kde vidieť menšie diaľkové svetlá, vďaka ktorým sa môže zúčastniť rely.
Vo interéri je štandardný volant Huracan s plochým dnom a mohutné hliníkové páčky radenia či štartovacie tlačidlo mu dodávajú len jemný dostatok štýlu, takže zmeny oproti pôvodnému Sterrato nie sú nejak prilíš výrazné. Tenko polstrované, ľahké pretekárske sedadlá sú štandardnou súčasťou terénneho špeciálu, rovnako ako čalúnenie „Sterrato Verde“ Alcantara na sedadlách, palubnej doske, paneloch dverí a strope. Značenie Rally na nastavovaniach jazdných režimov nahrádza nastavenie Corsa a poskytuje jasné označenie prípadu zamýšľaného použitia modelu. A je tu tiež aj masívna integrovaná ochranná klietka, ktorá dominuje pri odraze spätného zrkadla.
Pri agresívnej jazde na ceste by nemalo byť žiadnym prekvapením, že Sterrato nie je až také ,,spútané" ako ostatní členovia rodiny Huracan. Pre začiatok, 5,2-litrový motor V10 tohto terénneho špeciálu má výkon „len“ 602 koní. S hmotnosťou 1 590 kg je Sterrato tiež asi o 45 kg ťažšie ako Evo s pohonom všetkých kolies a má aj vyššie ťažisko. Ale napriek tabuľke špecifikácií, ktorá vyzerá pomerne skromne, je Sterrato stroj určený na rýchlu jazdu po kľukatej ceste kaňonom.
Zadná časť Sterrata, kde vidieť že nedisponuje zadným oknom.
Bez ohľadu na jeho mierne znížený výkon vydáva Sterrato pri silnom zatlačení všetky tie správne zvuky, s úžasným ťahom, ktorý sa spustí pri približne 4 000 otáčkach za minútu a trvá až po červenú čiaru 8 500 otáčok. Pádla radenia na stĺpiku prevezmú kontrolu nad okamžite reaktívnou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá núti každé preradenie pri vysokých otáčkach nahor vrčivým štekotom, ktorý sa na superšportiak náramne hodí.
Samozrejme, že pocit radosti z jazdy v tomto superaute nebude lacný. Cena Huracanu Sterrato začína na skoro 279.000 dolároch, ale ak ste ešte neuviedli svoje meno na zoznam kupujúcich, ani sa neobťažujte požiadať svojho finančného plánovača, aby uvoľnil finančné prostriedky. Všetkých 1 499 exemplárov modelu Sterrato už totiž bolo zajednaných a takýto limitovaný vysokovýkonný špeciál bude aj určite značne ocenený na trhu ojazdených áut.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies