Rusko sa vracia o niekoľko desaťročí do minulosti. Situáciu sa snaží vyriešiť svojsky.
Za posledné týždne množstvo svetoznámych značiek oznámilo svoj odchod z Ruska a ďalšie boli zakázané. Mnohé z nich sa stali už aj našou každodennou súčasťou. Viete si predstaviť, že by zo dňa na deň prestal fungovať Facebook, Messenger, už si nepozriete seriál na Netflixe, nepustíte hudbu cez Spotify, neskočíte na jeden cheeseburger a nenakúpite v H&M? Tak takto to aktuálne v rusku vyzerá, uvádza Vox.
S touto situáciou by krajina mohla naložiť akokoľvek, no vytváranie alternatív značiek, ktoré sú až veľmi podobné originálu, zrejme mnohých prekvapí.
V posledných dňoch sa na internete začali objavovať videá zúfalých influenceriek, ktoré plačú, pretože odchodom alebo úplným zákazom týchto spoločností prichádzajú o svoje príjmy. The Guardian infromoval, že v danej situácii nejde iba o to, že si miestni viac nekúpia hranolky. Situácia má omnoho väčší dopad, ktorý vráti Rusko späť v čase.
Navyše sa krajina stáva izolovanou od zvyšku sveta. K spomínaným značkám sa pridali aj Visa alebo Mastercard, Nike, Ikea, Zara aj Apple. Rusko namiesto hľadania spôsobov efektívneho riešenia situácie, stavilo na svoju vlastnú originálnu taktiku a začalo vytvárať napodobneniny značiek, ktoré miestni zbožňujú.
Včera portál Euronews priniesol informáciu, podľa ktorej Rusi chystajú už koncom marca spustiť novú aplikáciu s názvom Rossgram. Už jej samotný názov napovedá, že pôjde o ruského dvojníka Instagramu. Toto však nie je ani zďaleka jediná podobnosť, ktorú Rossgram od Instagramu odpozeral.
Rossgram spustí svoju funkciu 28. marca a okrem iného ponúkne aj priestor pre crowdfunding alebo špeciálnu sekciu s plateným obsahom. „Naša skupina vývojárov už bola pripravená na takýto obrat informácií, a preto sme sa rozhodli nepremeškať príležitosť vytvoriť ruskú obdobu populárnej sociálnej siete, ktorú naši krajania milujú,“ uviedol tvorca Alexander Zobov.
Zrušenie 850 prevádzok siete McDonald’s vyvolal pred niekoľkými dňami obrovský rozruch, píše The Guardian. Po internete začali kolovať fotografie ľudí čakajúcich v davoch, ktorí si chceli naposledy vychutnať obľúbený fastfood. Profil NEXTA na Twitteri zas upozornil na internetové inzeráty, v ktorých ľudia začali predávať produkty McDonald’s za šialené sumy.
⚡️McDonald's is temporarily closing all 850 restaurants in #Russia, Bloomberg reports.
However, the company will continue to pay salaries to its 62,000 employees from Russia. pic.twitter.com/G8gnH2UXkv
— NEXTA (@nexta_tv) March 8, 2022
Rusko sa však aj k tejto situácii postavilo po svojom. Portál Express dnes informoval, že krajina plánuje otvoriť nový reťazec, ktorý už svojím logom veľmi nápadne pripomína spomínanú franšízu. Uncle Vanya’s (Strýko Váňa) je v podstate iba prevrátenou značkou McDonald’s nabok.
Masívny odchod svetových značiek z krajiny začal po tom, ako prezident Vladimir Putin porušil globálne normy a 24. februára začal vojnu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies