BRATISLAVA - Ministerstvo dopravy SR v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou zavádza opatrenia na odbremenenie Bratislavy od tranzitnej dopravy smerom na Žilinu. Nové dopravné značenie presmeruje nákladné vozidlá mimo centra mesta, čím sa zníži hlučnosť, prašnosť a zlepší kvalita života obyvateľov.
Ministerstvo dopravy SR v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou zavádza nové opatrenia na odbremenenie Bratislavy od tranzitnej dopravy v smere na Žilinu.
V noci z utorka na stredu boli rozmiestnené desiatky dopravných značiek, ktoré navigujú tranzitnú dopravu už z D2 (Pečňa – Petržalka) na D4 a následne na križovatku D1/D4. Toto opatrenie má za cieľ vyprevadiť tranzitné nákladné vozidlá z mimoriadne frekventovaného Prístavného mosta.
Presmerovanie tranzitnej dopravy smerujúcej na Žilinu mimo intravilánu Bratislavy by malo postupne zjednodušiť aj dopravnú situáciu na obchádzkovej vetve D1 v smere z Bratislavy.
Minister dopravy SR Jozef Ráž vysvetlil, že cieľom presmerovania tranzitnej dopravy nie je len zlepšiť dopravu, ale aj zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívne vplyvy dopravy na obyvateľov, ako sú hlučnosť, prašnosť či znečistenie ovzdušia.
Odklon nákladnej dopravy, ktorá len prechádza Bratislavou, je možný vďaka investíciám do križovatky D1/D4. Diaľničiari v decembri minulého roka otvorili vetvy diaľnic D1 a D4 pri Bratislave, vďaka čomu sa vozidlá môžu priamo napojiť z D4 od Jaroviec na D1 v smere na Trnavu a naopak, z D1 v smere od Trnavy na diaľnicu D4.
Otvorenie nových diaľničných vetiev umožnilo obchvatu D4/R7 pohltiť celý medziročný nárast nákladnej dopravy, ktorý by inak ešte viac zaťažil bratislavský Prístavný most. V dôsledku prepojenia D1/D4 teraz prechádza intravilánom hlavného mesta denne v priemere až o 570 kamiónov menej.
Podľa nových pravidiel by cez bratislavský Prístavný most mali prechádzať iba tie vozidlá nad 3,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie. Tranzitná doprava je odklonená z D2 (Pečňa - Petržalka) na D4 a následne sa tranzitujúce vozidlá dostanú na D1 prostredníctvom novootvorenej vetvy z D4 v križovatke D1/D4.
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček uviedol, že na osadení nového dopravného značenia sa pracovalo v noci, keď tento úsek nie je intenzívne využívaný motoristami.
Za jednu noc sa podarilo umiestniť viac ako 55 dopravných značení bez zásadného obmedzenia dopravy. Odklon tranzitu z Prístavného mosta zostane trvalým riešením.
Vylúčenie tranzitnej dopravy je bežné vo väčšine veľkých európskych miest. Cieľom presmerovania dopravy je zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívny vplyv dopravy na obyvateľov Bratislavy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies