Nový McLaren 750S nahrádza model 720S. Má vyšší výkon a prepracovanejší podvozok

NETKY.SK • 29 Apríl 2023, 18:00 • 3 min
Nový McLaren 750S nahrádza model 720S. Má vyšší výkon a prepracovanejší podvozok

WOKING - McLaren predstavuje nový 750S, ktorý je vlastne dôkladne aktualizovaná a vylepšená alternatíva za model 720s, ich najpredávanejšieho auta.

slovakia

left justify in out

McLaren tvrdí, že na zlepšenie modelu 720S bola vykonaná dôkladná analýza. Do, predtým značne upnutého slovníka tejto prestížnej britskej automobilovej spoločnosti, vstúpil pocit šialenosti.

 

img

nový ,,odviazanejší" McLaren 750S

 

Keďže čísla nikdy neklamú, pomer výkonu a hmotnosti modelu 750S, teda 579 koní na tonu, je prvotriedny. Je omnoho ostrejší, zvukovo vylepšený a viac interaktívnejší ako 720S. Je takisto dostupnejší a menej ,,odstrašujúci" ako jeho starší brat McLaren 765LT.

 

4,0-litrový motor V8 má teraz výkon až 740 koní a s krútiacim momentom 590 zrýchli z 0 na 100 km/h len za 2,8 sekundy.

 

 

McLaren hovorí, že oproti predchodcovi 720S je 30 percent komponentov 750S úplne nových alebo zmenených. Jeho ,,nos" je nižší a hladší, je tu dlhší predný splitter, sacie otvory, v ktorých sú umiestnené predné svetlomety sú užšie a sú tu tiež nové otvory na nasávanie vzduchu  a ventilátory na zadné kolesové oblúky.

 

img

zadná strana 750S

 

Najväčšie vizuálne zmeny sú však na zadnej strane: zvlnený sieťový kryt pokrýva reprofilovanú zadnú palubu a privádza vzduch k dlhšiemu zadnému krídlu. To je umiestnené nad novým centrálnym výfukom vyladeným pre vyššiu efektivitu a počuteľnejšie zvukové údery. Plocha krídla je o 20 percent väčšia ako plocha na 720S, ale váži o 1,6 kg menej, pretože je vyrobené z uhlíkových vlákien. Aktivuje sa tromi spôsobmi: stlačením tlačidla Aero, čím získa väčší prítlak v zákrutách v závislosti od toho, akou rýchlosťou ide. Potom je tu funkcia DRS pre jazdu vo vysokej rýchlosti s nízkym odporom, a napokon brzdenie pri vysokej rýchlosti, ktoré spôsobuje, že krídlo vyskočí za kratší čas ako pol sekundy.

 

Interiér je tiež vylepšený, rovnako ako na modeli Artura, tak aj tu na boku prístrojovej dosky sú tlačidlá pre režim Powertrain a režim Handling. Oproti modelu Artura sú však oveľa pristupnejšie a ľahšie sa používajú.

 

Nové zariadenie s názvom MCL (skratka od McLaren Control Luncher) umožňuje vodičovi upraviť si uprednostňovanú kombináciu nastavení vzdušného priestoru, ovládania, hnacej sústavy a prevodovky. Inováciou je aj nový centrálny informačný panel, ktorý sa nachádza v hliníkovom obvode a má zlepšenú grafiku. Pretekárske sedadlá s karbonovými vláknami sú štandardné a kombinovaná hmotnosť je o 17,5 kg nižšia ako v modeli 720S.




twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Marek Nemček

Mám cez 29 rokov a študoval som žurnalistiku na UKF v Nitre. Pre Netky pracujem od apríla 2023, a snažím sa prinášať aktuality z domáceho i zahraničného spravodajstva. Medzi moje najväčšie vášne a záľuby patrí hudba, obzvlášť tá z 90. rokov, keďže som typické '90s baby'. Knihy nečítam, radšej uprednostňujem filmy, a to taktiež staršie, žiadne nové blockbustery. Popri aktualitách z domova/zahraničia taktiež rád 'rýpem' do noviniek z vedy a techniky či histórie, takže aj v týchto témach som celkom doma.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies