BRATISLAVA - Vianočné tržby slovenských e-shopov narástli aj napriek očakávaným poklesom pre dvojročnú pandémiu a nárast elektronického obchodovania.
Slovenské e-shopy zaznamenali nárast tržieb o 7,7 percenta. Informovala o tom spoločnosť Upgates v tlačovej správe.
„Keď zoberieme do úvahy vojnu v susednej krajine, zložitú vnútropolitickú situáciu a rastúcu infláciu, môžeme hovoriť o pozitívnom prekvapení. Nárast tržieb však zároveň naznačuje, že sa odvetvie elektronického obchodovania na Slovensku nepriblížilo v období rastu k naplneniu potenciálu tak, ako to bolo v Českej republike,“ komentuje výsledky obchodný riaditeľ spoločnosti Upgates Martin Pech.
Podľa dát zaznamenali e-shopy pokles v predaji doplnkov do domácnosti, potravín a hračiek. Na druhej strane sa darilo e-shopom, ktoré predávajú kozmetiku, šperky a športové potreby. Spoločnosť Upgates na Slovensku zaznamenala pokles priemernej hodnoty objednávky o pol percenta. „Ide o prakticky zanedbateľný rozdiel, ktorý môže byť spôsobený aj štatistickou odchýlkou. Môžeme však usudzovať, že sa obsahy košíkov na Slovensku zmenšili,“ uzavrel obchodný riaditeľ spoločnosti Upgates.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies