ONLINE nákupy: S akými problémami sa boria Slováci? A ako sú na tom celkovo Európania?

NETKY.SK • 27 Marec 2025, 12:29 • 2 min
ONLINE nákupy: S akými problémami sa boria Slováci? A ako sú na tom celkovo Európania?

slovakia

left justify in out

Slováci nielenže nakupujú cez internet častejšie ako obyvatelia väčšiny členských krajín EÚ, ale zároveň majú s nákupmi cez internet menej problémov. A to aj v porovnaní s Českom.


linkedinfacebooktwitterwhatsappinstagram

Viac ako 70 % Slovákov, ktorí si počas troch mesiacov objednali tovar cez internet, nakupovalo úplne bez ťažkostí. Našli v e-shope potrebné informácie a za uvedenú sumu dostali načas tovar, ktorý chceli.

V Česku je toto číslo nižšie. Bezproblémovo nakupovalo približne 63 % zákazníkov, priemer EÚ je približne 65 %.

Slovenské e-shopy a kvalitné služby

„Tieto výsledky sú ocenením slovenských e-shopov a služieb, ktoré zákazníkom poskytujú,“ konštatuje Shoptet na margo údajov Eurostatu. Shoptet zabezpečuje fungovanie viac ako 7 500 slovenských online obchodov.

Najlepšie v tomto prieskume dopadli Portugalsko, Litva a Cyprus. Najviac problémov pri online nákupoch zaznamenali obyvatelia Luxemburska, Írska a Holandska. Ťažkosti potrápili aspoň raz počas troch mesiacov viac ako polovicu respondentov.

Presnosť dodania

„Ak sa už Slováci na niečo sťažovali, bol to najmä čas doručenia, ktorý bol dlhší oproti tomu, ako udával online obchod. S týmto problémom sa stretlo približne 16 % nakupujúcich. V Česku takéto komplikácie uviedlo viac ako 23 % zákazníkov,“ informuje Shoptet.

           

Obrazok
Zdroj: Shoptet

Druhým najčastejším problémom slovenských nakupujúcich bolo, že dostali iný tovar, ako si  objednali, alebo im tovar prišiel poškodený. Takúto situáciu muselo riešiť približne 7 % Slovákov a viac ako 10 % Čechov.

Prehľadnosť a dobré fungovanie

„Vo výsledkoch sa ukázala aj dôležitosť technického fungovania internetového obchodu, ktorá bola tretím najčastejším problémom. Na Slovensku sa na príliš zložitú webovú stránku alebo jej nesprávne fungovanie sťažovalo takmer 6 % zákazníkov,“ konštatuje ďalej  Shoptet.

„Aj preto sa oplatí staviť na osvedčené riešenia, ktoré zákazníkovi zjednodušia proces objednávania a neodradia ho od nákupu technickými problémami.“

Menej ako 4 % sa nakupujúci stretli aj s ťažkosťami v podobe snahy o podvod, ďalej s vyššou cenou, ako bola pôvodne uvedená, alebo s problémami pri sťažnostiach či reklamácii.

Stalo sa tiež, že nedokázali nájsť informácie o reklamácii alebo obchod nespĺňal iné právne náležitosti, prípadne zahraničný predajca nezasielal tovar na Slovensko. Všetky tieto problémy Slovákov trápili menej často, ako je priemer EÚ.


Zdroj textu: Shoptet, Eurostat, Foto: shoptet.sk


Autor: Ingrid Vrabcová

Šéfredaktorka spravodajského portálu Netky.sk. Venujem sa zahraničnému a domácemu spravodajstvu. Vyštudovala som tlmočníctvo – prekladateľstvo a germanistiku. Aktívne sa venujem prekladateľskej činnosti – anglický a nemecký jazyk. Ako redakčná manažérka, vedúca cudzojazyčná editorka, redaktorka a editorka zahraničného spravodajstva, prekladateľka a tlmočníčka som pôsobila v televízii, printových a elektronických médiách, cudzojazyčných vydavateľstvách a nakladateľstvách, ako aj spravodajských agentúrach. K mojim záľubám patrí cestovanie a dianie vo svete.

Netky
Letné prázdniny o
00 DNÍ00 HODÍN00 MINÚT00 SEKÚND
logo
Copyright © 2025 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies