Porota ceny EDIZone tento rok už trinásty raz ocenila najzaujímavejšie české a slovenské projekty v oblasti digitalizácie obchodných a logistických procesov. Prvé miesto si odniesla sieť hotelov Orea Hotels a firma HP Tronic za zavedenie elektronickej výmeny dokladov v gastronómii. Do úzkeho výberu sa prebojoval aj e-shop Muziker a dodávateľ cukroviniek Mondelēz.
Odborný informačný portál EDIZone každoročne oceňuje firmy s inovatívnym prístupom k digitalizácii a automatizácii obchodných a logistických procesov. V posledných rokoch si cenu pravidelne odnášajú firmy a inštitúcie, ktoré zároveň prispievajú k popularizácii týchto riešení na nových trhoch alebo smerom k širšej verejnosti.
Medzi tohoročných víťazov patrí dvojica firiem, ktoré zavedením EDI prispeli k rozšíreniu digitalizácie obchodných dokladov v gastronómii a hotelierstve. Jednou z nich je sieť hotelov a rezortov Orea Hotels. „Našou hlavnou motiváciou na zavedenie elektronickej výmeny dokladov bolo zlepšenie kvality služieb. Zamestnanci nestrácajú čas s administratívou a môžu sa viac venovať hosťom,“ hovorí Pavel Jenč, IT Manager z Orea Hotels.
Cenu dostala aj firma HP Tronic, ktorá okrem siete predajní s elektronikou Datart prevádzkuje i ubytovacie a gastronomické zariadenia. „Uvedomili sme si, že rovnaké výhody, ktoré tieto technológie prinášajú nášmu hlavnému biznisu s elektronikou, môžeme uplatniť aj v ubytovacích a gastro prevádzkach. Veľká časť našich dodávateľov už EDI používa, takže sme si elektronické doklady začali vymieňať rýchlo,“ hovorí Alena Dujková, vedúca projektu implementácie EDI v HP Tronic.
Do finále ceny EDIZone sa prebojoval aj e-shop s voľnočasovým tovarom Muziker, ktorý takisto zaviedol digitálnu výmenu dokladov cez EDI. Porotcovia ocenili, že e-shop ušetril 80 hodín administratívy mesačne hneď po tom, ako si začal vymieňať EDI doklady len s desatinou lokálnych dodávateľov.
„Snažíme sa digitalizovať a automatizovať všetky procesy, ktoré vyhodnotíme ako repetitívne a možno ich delegovať na stroje. Preto sme vedeli, že je pre nás zavedenie EDI nevyhnutný krok,“ vraví Izabela Prokopiusová, Purchase Team Leader v Muzikeri.
Druhým finalistom sa stala česká divízia výrobcu cukroviniek Mondelēz. U poroty uspela tým, že dosiahla takmer kompletnú automatizáciu spracovania objednávok –prostredníctvom EDI chodia do Mondelēzu objednávky od 96 % dodávateľov. Zvládli to vďaka technológii, ktorá prevádza objednávky z PDF formátu do EDI. Vďaka tomu Mondelēz nemusí údaje z objednávok ručne prepisovať do svojho systému.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies