BRATISLAVA - Skupina AURES Holdings sa každý rok s príchodom sviatku všetkých zamilovaných pozerá na rozdiely pri výbere automobilov u žien a mužov vo svojej medzinárodnej sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna. A to na Slovensku, v Česku a v Poľsku, kde spolu ročne predá takmer sto tisíc áut. Vozidlá s parkovacím asistentom, handsfree či parkovacími senzormi sú stále skôr doménou mužov, tempomat si ale častejšie vo vozidlách vyberajú ženy ako muži a postupne ich doháňajú aj pri ďalších doplnkových výbavách. Muži uprednostňujú väčšie SUV a kombi, ženy zase kompaktné SUV alebo hatchbacky. Najobľúbenejšou farbou dám je módna biela, páni si zase najčastejšie volia decentnú šedú.
„So sviatkom svätého Valentína sa v médiách často preberajú rozdiely medzi
dámami a pánmi. Aj v našich autocentrách sa trendy u kupujúcich
líšia podľa pohlavia. Mužskou doménou sú dlhodobo asistenčné
prvky a doplnkové výbavy. Majú jednoducho radi komfort. Ženy
bývajú praktickejšie a často doplnkovú výbavu neriešia, ale ak
ju raz niekto vyskúša, nabudúce si už menej vybavené vozidlo
nekúpi,“ vysvetľuje preferencie zákazníkov Karolína Topolová, generálna riaditeľka
a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings,
prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO a
Mototechna.
Vlani prvýkrát za tridsaťdva rokov histórie skupiny AURES Holdings ženy prekonali
mužov pri kúpe áut s tempomatom. Zatiaľ, čo systém pre
reguláciu rýchlosti si spolu s vozidlom zaobstarávalo za posledné
roky viac mužov, u žien získaval na obľube pozvoľnejšie. Minulý
rok si ho prvýkrát zaobstaralo dokonca 68 % žien.
Dámy dobehli pánov aj v prípade výbavy bluetooth konektivity, ktorú používajú nielen na bezpečné telefonovanie za volantom, ale aj na prehrávanie obľúbenej hudby. Obe pohlavia zhodne už autá bez tejto výbavy v podstate nekupujú, pričom ju má pri kúpe až 91% vozidiel. „Hoci je handsfree vďaka technológii bluetooth už v podstate automatickou výbavou moderného automobilu, stále sa stretávam s vodičmi, ktorí radšej telefonujú s mobilom pri uchu. Pritom ide často o majiteľov luxusných vozidiel, kde rozhodne táto funkcia nechýba. Potom, bohužiaľ, na slovenských cestách dochádza k zbytočným nehodám, pri ktorých prichádza o život stále veľa ľudí. Ako predsedníčka Detskej dopravnej nadácie, ktorá pomáha sirotám obetí dopravných nehôd, túto zbytočnú nezodpovednosť absolútne neuznávam,“ doplnila Karolína Topolová.
Pokiaľ ide o palivá, tak 68 % mužov si vyberá benzínové vozidlá a 31 %
dieselové, v prípade žien je to potom 61 % benzínových áut
a 28 % dieselových. Dopyt po alternatívnych palivách rastie u
oboch pohlaví, u dám dokonca mierne rýchlejšie ako u pánov.
„Predaj elektromobilov vzrástol u oboch pohlaví viac ako päťnásobne, aj
keď stále ide len o dve desiatky predaných automobilov za minulý
rok. Elektromobily si zatiaľ častejšie kupujú podnikatelia a
firmy do svojich flotíl ako jednotlivci. Hybridné vozidlá si potom
kupuje zhruba šesť percent žien aj mužov,“ upresnila Karolína Topolová.
Automatická prevodovka je stále ešte doménou mužov. Vlani si ju zaobstaralo
41 % zákazníkov a 32 % zákazníčok. Náhon na všetky štyri
kolesá si vybralo 21 % pánov a 9 % dám. Parkovacieho asistenta má
v aute 37 % žien a 58 % mužov. Zhoda u oboch pohlaví je v
najobľúbenejšom type karosérií. Zástupcovia oboch si najradšej
kupujú SUV, aj keď u žien ide častejšie o menšie mestské
crossovery a u mužov naopak o tie väčšie. Najobľúbenejšími
modelmi boli vlani u oboch pohlaví tradične Škodovky – u mužov
Octavia, Fabia a Superb; u žien potom Octavia, Fabia a Karoq. V
prípade elektromobilov si zákazníci najčastejšie vybrali Mazdu
MX-30, zákazníčky BMW i3.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies