BRATISLAVA – Ponožky rôznych farieb či veľkostí môžu opäť pomôcť pri podpore šírenia povedomia o Downovom syndróme. Pri príležitosti pondelkového Svetového dňa Downovho syndrómu sa spustila slovenská kampaň #PonozkovaVyzva.
Podporuje celosvetovú kampaň s názvom #WDSD. Informovala o tom Spoločnosť Downovho syndrómu na Slovensku s organizáciami SOCIA a Združenie na pomoc ľuďom s mentálnym postihnutím (ZPMP) v SR.
Tento rok sa kampaň #WDSD nesie v znamení „Inklúzia znamená...“ (#inclusionmeans), ktorá poukazuje na to, že ľudia s Downovým syndrómom nemajú byť na okraji spoločnosti, ale sú súčasťou nás všetkých.
„Robia svet rozmanitejším, zaujímavejším a nápaditejším. Pracujú v reštauráciách, v rôznych službách, sú svedomití a lojálni zamestnanci. O svojom talente nás presviedčajú na medzinárodných súťažiach v tanci, športe či vo výtvarnom umení. Je v nich veľký potenciál. Verejnosť by mala dať šancu sebe aj im na bližšie spoznanie sa a rovnocenné partnerstvo s rešpektom,“ skonštatovala Iveta Mišová zo ZPMP.
Potreba prijatia a pochopenia ľudí má podľa Marie Machajdíkovej z nadácie SOCIA ďalší silný rozmer v súvislosti s aktuálnym dianím na Ukrajine.
„V týchto dňoch nesmieme zabúdať, že prichádzajú na Slovensko ľudia so špecifickými potrebami. Nielen individuálne, ale už nás kontaktujú aj veľké organizované skupiny ľudí so zdravotným znevýhodnením. Máme nádej, že aj desať rokov cieleného zvyšovania povedomia o potrebách ľudí s Downovým syndrómom pripravilo našu verejnosť na prijatie aj tých najzraniteľnejších utečencov,“ podotkla.
V roku 2012 bol prvýkrát vyhlásený 21. marec ako Svetový deň Downovho syndrómu. Tento deň by mal v jednotlivých krajinách prispieť k lepšiemu pochopeniu života ľudí s Downovým syndrómom.
Možno vás zaujme: Známa herečka z Harryho Pottera povedala „áno“
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies