BRATISLAVA - Slovenská pošta upozorňuje na nové prípady podvodných SMS a e-mailov, ktoré sa tvária ako správy od pošty a snažia sa získať citlivé údaje klientov. Zistite, ako rozpoznať tieto podvody a chrániť svoje osobné údaje pred phishingovými útokmi.
Slovenská pošta zaznamenala nárast podvodných a phishingových aktivít zameraných na získanie citlivých údajov jej klientov.
Tieto podvody sa šíria prostredníctvom SMS a e-mailov, ktoré sa tvária, že sú odoslané z pošty. Hovorca Slovenskej pošty, Martin Guzi, informoval, že zákaznícke centrum zaznamenalo zvýšený počet hlásení o podvodných volaniach na začiatku tohto roka.
Podvodné SMS prichádzajú z čísiel s predvoľbou Maroka a požadujú doplnenie kontaktných údajov, informujú o vrátení balíka na sklad pre nepresnú adresu alebo vyzývajú na doplatenie cla. Tieto správy majú spoločný znak - uvádzajú, že ich odosielateľom je Slovenská pošta, čo však nie je pravda.
"Ide o falošné správy, v ktorých podvodníci zneužili dobré meno pošty," upozornil Guzi.
Slovenská pošta zaznamenala viac ako 50 rôznych typov podvodných e-mailov a SMS. Niektoré z nich ponúkajú možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny alebo sa zapojiť do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť.
Súčasťou týchto správ býva link na falošnú webovú stránku, kde požadujú zadanie platobných údajov.
Guzi varoval, že pri telefonátoch sa podvodníci môžu vydávať za zamestnancov pošty a žiadať osobné údaje alebo poplatok za doručenie zásielky. Tieto volania prichádzajú z utajených čísiel, čo podvodníci tvrdia, že je bežná prax pošty.
"Pracovníci a kuriéri pošty nikdy nevolajú z utajeného telefónneho čísla a Slovenská pošta nikdy nežiada úhradu poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS," zdôraznil Guzi.
V prípade pochybností či podozrení na podvod pri kontaktných správach v mene Slovenskej pošty sa odporúča obrátiť na poštu prostredníctvom jej oficiálnych kontaktov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies