Národná diaľničná spoločnosť sa pustí do komplexnej opravy 80 metrov dlhého mostu pri Trnave, v mieste križovania diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1, až 6. apríla 2024. NDS tak vyšla v ústrety motoristickej verejnosti. Aby dopad na plynulosť dopravy bol čo najnižší, opravné práce odštartujú až po Veľkej noci.
Počas prvých dní budú prebiehať prípravné práce na rozmiestnení množstva kusov dopravného značenia a označenia obchádzkovej trasy, následne od pondelka 8. apríla odštartuje rozsiahla rekonštrukcia mostu. Komplexná oprava prichádza po štyroch dekádach a je nevyhnutná pre ďalšie dlhodobé a bezproblémové využívanie tohto mosta.
Stavebné práce budú vykonávané aj v noci, 7 dní v týždni. Najskôr prebehnú opravy mostu v smere z Nitry do Trnavy. V rámci komplexnej opravy budú demontované zvodidlá a zábradlia, odstránená vozovka, rímsy, vyrovnávací betón spolu s izoláciou a mostné závery. Na očistenú nosnú konštrukciu sa položí izolácia, mostné závery, odvodňovače, nový asfaltový koberec, nové rímsy, nové zvodidlá a mostné zábradlie.
Realizácia je rozdelená do dvoch etáp, aby bol minimalizovaný dopad na plynulosť dopravy. Motoristov tak NDS žiada o rešpektovanie dopravného značenia, dodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti a ohľaduplnú jazdu.
Počas prvej etapy prejde opravou vonkajšia časť mosta. Doprava na moste ostane zachovaná v dvoch jazdných pruhoch pri stredovej rímse. Uzavretý však bude pripájací pruh z diaľnice D1 na R1 v smere Bratislava – Trnava. Z tohto dôvodu bude doprava z D1 smerujúca do Trnavy presmerovaná po R1 smer Nitra. V križovatke Vlčkovce navedie obchádzková trasa vozidlá ponad R1 späť na smer do Trnavy.
Počas druhej etapy NDS opraví vnútornú časť mosta. Motoristom budú k dispozícii už dva opravené jazdné pruhy na vonkajšej časti. Zachované ostane aj odbočenie z R1 na D1 v smere Nitra – Bratislava.
V prípade, ak hlavná obchádzková trasa nebude kapacitne postačovať danému množstvu nákladnej dopravy, ako alternatívna obchádzková trasa bude zriadená obchádzka po ceste I/61 v križovatke Senec, východ. V takomto prípade by však alternatívnu obchádzkovú trasu mohli využívať len nákladné vozidlá s nosnosťou maximálne do 32 ton.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies