BRATISLAVA – Tunel Višňové, ktorý patrí medzi jeden z kľúčových infraštruktúrnych projektov na Slovensku a má odľahčiť dopravu pri Žiline, dokončí konzorcium Skanska.
Ako informoval minister dopravy Andrej Doležal na sociálnej sieti Facebook, práce na tuneli Višňovom, ktorý celé mesiace chátra, sa spustia v apríli.
Tender nenapadol žiaden uchádzať
Žiadny z uchádzačov v súťažnom dialógu o zhotoviteľa stavby tohto úseku D1 nepodal námietku voči vyhodnoteniu súťaže.
Šéf rezortu dopravy dodal, že aktuálne bude nasledovať ex-ante kontrola na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO).
Ako doplnil Doležal, verí, že táto kontrola nebude trvať zákonných 30 dní, ale bude to skôr. Následne tak môže ministerstvo podpísať zmluvu so zhotoviteľom.
Následne Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zašle víťaznému uchádzačovi výzvu na uzatvorenie zmluvy s dátumom začatia prác 20. apríla 2021.
Tunel musí byť hotový do roku 2023
Minster tiež priblížil, že Skanska bude musieť tunel najprv opraviť a dostavať. Dokončenie tunela Višňové bude stáť 250 miliónov eur, pričom ako povedal Doležal, cena tentoraz nezohrala jedinú úlohu pri rozhodovaní. Rezort sa sústredil aj na to, aby sa zhotoviteľ zaviazal stavbu dokončiť do roku 2023 a enviromentálne kritérium.
"Týmto sa chcem poďakovať všetkým uchádzačom za korektnú súťaž ako aj kolegom za nasadenie a skvelú prácu," napísal Doležal v príspevku.
Súvisiaci článok: Tunel Višňové a úsek D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou sa konečne dokončí
Dočkáme sa konečne?
„Hneď po podpise sa môžu začať stavebné práce," napísal Doležal. NDS v marci 2019 ukončila zmluvu s pôvodným zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, združením Salini Impregilo - Dúha.
Dôvodom boli komplikácie a neuspokojivý postup pri výstavbe. Následne tak museli pripraviť ďalší tender na nového zhotoviteľa.
Pôvodný termín dokončenia tohto kľúčového úseku bol rok 2018, aktuálne však aj samotný minister pripustil, že by ho mohli motoristi využívať až o tri roky, čo je oproti pôvodným plánom oneskorenie o päť rokov.
Ako hodnotí NDS na svojej webovej stránke, samotný úsek s tunelom Višňové podľa dopravného modelu prevezme viac ako 80 % objemu cestnej dopravy teraz vedenej po ceste I/18 medzi Žilinou a Vrútkami (Strečno).
Prečítajte si tiež: Spory na úseku D1 s tunelom Višňové začala riešiť medzinárodná komisia
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies