Teatro Colorato má za sebou prvú premiéru v nových priestoroch na Františkánskom námestí v centre Bratislavy! Mnohí hostia a známe tváre sa zišli na predstavení divadelnej inscenácie Sunset Boulevard v réžii Petra Weincillera. Premiéru si nenechali ujsť herec Peter Kočiš, módny tvorca Boris Hanečka či herec Štefan Bučko so speváčkou Adrienou Bartošovou.
Inscenácia Sunset Boulevard vznikla na motívy rovnomenného kultového filmu, ktorý v roku 1950 nakrútil režisér Billy Wilder. Ide o prvú filmovú snímku, ktorá demaskovala realitu Hollywoodu a pozvala diváka do svojho nie až tak žiarivého zákulisia. Divadelné spracovanie pozýva divákov do sveta plaziacej sa paralýzy mimo rytmu so zvyškom sveta. Do sveta sebaklamu, egoizmu, manipulácie, nebezpečného narcizmu, úpadku a toxickej deštrukcie. Na ulicu posadnutosti samým sebou, života v minulosti a strachu vyjsť z komfortnej zóny.
„Mnohí ľudia i dnes žijú v akejsi bubline minulosti. Súčasnosť akoby pre nich ani nejestvovala. Dnešok sa im zdá fádny. Hoci ide o vážnu tému, snažíme sa na ňu pozerať s istou dávkou humoru a nadhľadu, takže žiadnu vážnu drámu nečakajte,“ približuje s úsmevom režisér Peter Weinciller.
Hostia pred premiérou, v strede režisér Peter Weinciller.
Jednu z hlavných postáv, neúspešného scenáristu Gillisa, stvárňuje herec Peter Pavlík, ktorý je zároveň aj spolutvorcom divadelnej podoby.
„Usilovali sme sa poetiku filmu preniesť do poetiky divadla. Filmové princípy celku, polocelku i detailu, či filmové strihy a triky dodávajú inscenácii príťažlivosť a dynamiku. Som rád, že sa predstavenie divákom páčilo,“ konštatoval talentovaný Peter Pavlík.
Teatro Colorato pripravilo dve premiéry novej hry a obe si vyslúžili úspech a standing ovations. Hlavnú postavu bývalej slávnej herečky Normy Desmond vynikajúco zahrala Jana Valocká.
„Keďže mám v predstavení množstvo prevlekov, pre mňa je asi najťažšou úlohou pamätať si, v ktorom kostýme hrám ktorý obraz. A nezabudnúť pritom rukavice, náhrdelník či správnu rekvizitu,“ hovorí s úsmevom herečka.
Dramaturgiu predstavenia má na konte Paulína Belická, scénu a kostýmy Dáša Veselovská. Postavy Maxa a Betty stvárňujú Peter Butkovský a Adela Dukátová.
„Viac ako samotné hranie sú pre nás najnáročnejšie prestavby a zmeny scény. Hoci na prvý pohľad vyzerá všetko jednoducho, je to technicky nesmierne ťažká inscenácia. Stačí, aby sa v tomto rýchlom mechanizme zaseklo čo i len jedno koliesko a celý stroj sa pokazí,“ dodáva sympatická herečka Adela Dukátová.
Na pohybovej stránke nového diela s divadlom spolupracoval Michal Dudáš a o svetelný dizajn sa postaral Jakub Ťapucha. Autorom hudby je Igor Baar.
„Keďže preberáme princípy filmu, hudba znie de facto počas celého predstavenia. Bola to úlne iná práca, ako pri bežných predstaveniach, kde vytvoríme zopár motívov, zväčša na javiskové premeny. Dalo to dosť zabrať. Tvoril som naozaj ´filmovú´ hudbu. Ale myslím si, že výsledok stojí za to!“ nadšene dodáva Igor Baar.
Teatro Colorato pôsobí na divadelnej scéne už štrnástu sezónu. Ide však o prvú premiéru tohto divadla v novozrekonštruovaných priestoroch bývalej kláštornej vinárne na Františkánskom námestí v centre Bratislavy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies