BRATISLAVA – V rámci Autosalónu 2019, ktorý sa konal v bratislavskej Incheba Expo Aréne boli prítomné svetové, aj menej známe automobilky. V cykle niekoľkých článkov sme sa rozhodli vyzdvihnúť len pár vybraných modelov. Na chuť si prídu milovníci SUV, ktoré za posledné roky zaznamenalo obrovský boom, no ponúkneme aj automobily z kategórie netradičných, ktoré na cestách len tak neuvidíte.
Začíname hneď v Japonsku a to konkrétne u Hondy. Spoločnosť je pre viacerých známejšia najmä ako výrobca motocyklov, veď disponuje vlastným závodným tímom Repsol Honda, z ktorého pochádza aj úradujúci majster sveta v seriáli MOTO GP Marc Marquéz, avšak v oblasti automobilov sa po niekoľkých rokoch vrátila s modelom CR-V, ktorý má v sebe navyše zabudovaný aj hybridný pohon.
Honda prišla na trh s vynovenou CR-V hybrid. Nielen tak náhodu sa považuje za najpredávanejšie SUV na svete. V ponuke má naozaj všetko, čo sa dá od japonského SUV očakávať. Keďže sa jedná o hybrid, je to teda kombinácia benzínového motora so 4 valcami o výkone 145 koní, ktorý navyše posiela túto energiu do akumulátorov. Tie následne dodávajú motoru vyšší výkon. Rozbité cesty mu vôbec nerobia problém a pri vyšších rýchlostiach sa zbytočne nenakláňa.
Zaujimavé je, že tento model je schopný jazdiť aj na čisto elektrický pohon. V takomto prípade, bez akejkoľvek podpory benzínového motora, je dojazd 2 kilometre. Pokiaľ sa všetka energia minie, automaticky sa aktivuje spaľovací motor. Počuť to určite budete, pretože v prípade pohonu na elektrinu je zaručené absolútne ticho. Honda sa s novým modelom skutočne pohrala. Výrobca udáva, že prechod z elektromotora na spaľovací a naopak nie je vo vozidle počas jazdy vôbec cítiť.
Honda CR-V Hybrid umožňuje vodičovi zvoliť až 3 jazdné režimy. Prvým je EV Drive, kde sa o výkon stará batéria prepojená na elektromotor. Druhým prípadom je Hybrid Drive, kde je to kombinácia, pretože energia sa dostáva zo spaľovacieho motora do elektromotora prostredníctvom generátoru. Posledným režimom je Engine Drive, teda v doslovnom preklade pohonný motor, ktorý je cez spojku prepojený priamo s kolesami.
Čo sa týka interiéru, tak nás celkom prekvapil priestor na zadných sedadlách. Pri väčších vzdialenostiach nebudú mať problém ani vyšší pasažieri usadiť sa na zadných sedadlách. Model inak ponúka klasiku, ktorú by sme od Hondy aj očakávali.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies