BRATISLAVA - Nový projekt, ktorý sa zrealizoval vo Svätom Jure má za cieľ, aby obyvatelia používali verejnú dopravu pred individuálnou. Jedná sa najmä o to, aby cesty sa zredukoval počet vozidiel na cestách. Preprava vlastnými autami totiž zvyšuje emisie, ktoré sa následne dostávajú do vzduchu.
"Mnohým z nás prekáža, že mestá sú plné automobilov a nevieme sa v nich hýbať. Individuálna doprava tiež produkuje emisie skleníkových plynov. Preto našu pozornosť sústreďujeme na verejnú dopravu, vďaka ktorej budeme mať v našich regiónoch menšie dopravné zápchy, čistejší vzduch aj menej hluku," uviedla na otvorení dopravného terminálu vo Svätom Jure Gabriela Matečná, podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
"Ku komfortnejšej jazde prispieva nielen modernizácia vozidlového parku, ale aj budovanie prestupných dopravných terminálov, ako je napríklad vo Svätom Jure. Ďalšie terminály v bratislavskej župe pribudnú v Šenkviciach aj Malackách."
"Lepšie, ako stáť v kolóne na Račianskej ulici, je odviesť sa vlakom na hlavnú stanicu, do Nového Mesta alebo Petržalky. A to všetko v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, teda na jeden lístok vrátane prestupov," vyzval Juraj Droba, predseda Bratislavského samosprávneho kraja.
"Kedysi tu bol zanedbaný priestor a dnes tu stojí moderný prestupný terminál, ktorý spája vlakovú, autobusovú, automobilovú aj cyklistickú dopravu. Okrem železničnej a autobusovej stanice a parkovísk pre automobily sme tu vybudovali aj cykloodpočívadlo s prestrešenými stojanmi na bicykle. Mesto tento priestor prepojilo aj s cyklotrasou Jurava," uviedol Šimon Gabura, primátor mesta Svätý Jur.
Projekt sa podľa neho podarilo dotiahnuť do úspešného konca aj vďaka dobrej spolupráci mesta s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, Bratislavskou župou a Železnicami Slovenskej republiky. Výstavba prestupného dopravného terminálu bola financovaná z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP).
Hlavným cieľom projektu bolo skvalitnenie infraštruktúry verejnej dopravy. Vybudované boli zastávky a parkovacie miesta pre autobusy, 58 parkovacích miest pre automobily a zázemie pre cyklistov vo forme prestrešených cyklostojanov umiestnených neďaleko železničného nástupištia.
Celé územie je navyše bezbariérové. V predstaničnom priestore boli pre vyšší komfort vybudované prístrešky autobusových zastávok a osadený drobný mobiliár. Mesto Svätý Jur skvalitnilo a dobudovalo aj cesty a chodníky, pri ktorých pribudlo aj dostatok zelene v podobe nových stromov či trávnatých plôch. Celý areál je osvetlený a pod dohľadom bezpečnostných kamier. Náklady na projekt pochádzajú zo zdrojov EÚ a štátnej kasy. Ich celková výška sa vyšplhala na takmer 613 tisíc eur.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies