BRATISLAVA - Slovenská vláda na domácu výrobnú sféru kladie stále vyššiu záťaž. Vyplýva to aj z aktuálnych udalostí v dvoch kľúčových automobilkách. Volkswagen Slovakia znižuje počet zmien pri výrobe SUV i malých automobilov, KIA Motors Slovakia potvrdila prepúšťanie zamestnancov.
Ak neprimeraný tlak v podobe daní, extra poplatkov či poukazov neustane, môže Slovensko očakávať ďalšiu sériu podobných udalostí, a to najmä v ekonomicky slabších fabrikách, ktorých je väčšina. V konečnom dôsledku na to doplatia zamestnanci, v ktorých mene podľa vlastných vyhlásení vláda zavádza stále nové a nové poplatky.
Vláda navyše prichádza priebežne s nesystémovými opatreniami, ktoré ešte viac zvyšujú náklady a spôsobujú ďalšiu byrokraciu na strane zamestnávateľov. V poslednej dobe to boli napríklad rekreačné poukazy, avizované športové poukazy, ale napríklad aj špeciálny odvod pre obchodné reťazce (ktorý zvyšuje cenu vstupov, napríklad pri závodnom stravovaní).
"Rastúce náklady sa negatívne prejavujú najmä vo výrobnom sektore, kde slovenské podniky súperia predovšetkým s konkurenciou z ostatných krajín EÚ," poukázal na riziká výkonný riaditeľ Klubu 500 Tibor Gregor.
"Keď slovenská ekonomika zaznamenáva historicky rekordný rast, vláda tento musí pretaviť do podpory nových investícií, ktoré zabezpečia väčšiu stabilitu aj v horších časoch."
Slovenský priemysel je v porovnaní s priemerom EÚ značne podkapitalizovaný, a preto majú podniky menej zdrojov na kľúčové investície. To vytvára značné riziko straty konkurencieschopnosti do budúcnosti,“ dodal.
Instagram/michell.foto
Duslo, Šaľa
Klub 500 je neziskové občianske združenie založené v roku 2002 slovenskými vlastníkmi a spoluvlastníkmi spoločností zamestnávajúcich viac ako 500 zamestnancov. Vznikol s cieľom chrániť záujmy slovenských podnikateľov a zamestnávateľov ako doma, tak na pôde európskych inštitúcií.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies