BRATISLAVA – Slovenskému startupu Simplicity, ktorý vyvíja aplikáciu pre mestá, sa za hranicami Slovenska darí. Po šiestich mesiacoch od expanzie na americký trh aplikáciu na komunikáciu začína využívať 22 miest v Spojených štátoch amerických (USA).
Aplikácia je tak v USA k dispozícii pre takmer milión obyvateľov a tvorcovia slovenského startupu aktuálne rokujú o spolupráci aj s mestom Miami. TASR o tom informovali zakladatelia startupu. Medzi mestami, ktoré začali aplikáciu využívať, sú napríklad San Leandro a Santa Maria v Kalifornii či Oakland pri San Franciscu. Zakladatelia v súčasnosti rokujú aj s mestom Miami na Floride.
Welcoming 400,000 + residents of Oakland to Simplicity!🎉🎉🎉 as the first major city on the west coast in the app!🏙 pic.twitter.com/zxwPa4m5k9
— Simplicity (@SimplicityApp_) February 9, 2022
Slovenský inovatívny startup získal v minulom roku v rámci druhého investičného kola sedem miliónov eur od fondov Venture to Future, Zero Gravity Capital a od združenia anjelských investorov. Aplikácia, ktorú vyvíja, má zjednodušiť komunikáciu miest so svojimi občanmi.
„Toto technologické riešenie zhromažďuje všetky dôležité informácie – od samosprávy, nemocníc, polície, knižníc a ďalších inštitúcií či organizácií v meste a tieto informácie doručuje svojim občanom prostredníctvom notifikácií v smartfónoch na základe preferencií samotného používateľa. Funguje to aj naopak,“ uviedol startup s tým, že aj občania sa môžu na svoj úrad obrátiť so svojou požiadavkou, a to operatívne, online, v reálnom čase.
Možno vás zaujme: V USA začína fungovať Trumpova nová aplikácia
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies