BRATISLAVA - Technické problémy, ktoré zaznamenala Sociálna poisťovňa 30. apríla 2019 pri prihlasovaní sa do jej elektronických služieb zohľadní pri platbách.
Nedostupnosť elektronických služieb spôsobuje najmä zamestnávateľom problémy pri plnení ich termínovaných zákonných povinností, ako je posielanie mesačných výkazov alebo registračných listov čiže prihlasovanie a odhlasovanie nových zamestnancov, prípadne zmena do a z registra Sociálnej poisťovne a pod. Úhrada dlhu je aj napriek uvedenej poruche možná.
"Oznamujeme, že poisťovňa nedostupnosť svojich e-služieb pri posudzovaní plnenia uvedených povinností zamestnávateľov a fyzických osôb zohľadní, a to tak, že ich uzná za splnené aj vtedy, ak tak urobili neskôr, najneskôr dňa 3. mája 2019," informoval hovorca poisťovne Peter Višváder.
V prípade, že uvedená technická nedostupnosť zapríčinila nesplnenie si povinností poistencov Sociálnej poisťovne voči iným inštitúciám, poisťovňa im v rámci svojich pobočiek vydá potvrdenie o nefunkčnosti jej e-služieb. Zároveň bude poisťovňa informovať o tejto situácii aj dotknuté inštitúcie.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies