Gigant v oblasti športového oblečenia adidas dnes oznámil, že podporuje budúcnosť bez kožušín a zapojí sa do globálneho programu Fur Free Retailer. Hoci spoločnosť adidas nepredáva v súčasnosti kožušinové výrobky, jej dnešný záväzok nerobiť tak ani v budúcnosti jasne hovorí o postoji tejto značky v otázke dobrých životných podmienok zvierat.
Ako jedna z najväčších značiek športového oblečenia na svete predstavuje spoločnosť Adidas vzor pre zvyšok odevného priemyslu v tom ako používať materiály priateľské k zvieratám.
Humánny pokrok spolu s koalíciou Fur Free Alliance s potešením vítajú spoločnosť Adidas v programe Fur Free Retailer ako 1 500. odevnú spoločnosť, ktorá sa zapojila do programu a podporila tak dobré životné podmienky zvierat.
Ekologická cesta
Od roku 2018 získava výhradne udržateľnejšiu bavlnu, od roku 2024 bude Adidas používať iba recyklovaný polyester a v tomto roku uvedieme na trh prvú bežeckú obuv, ktorá sa bude dať recyklovať. Počet vegánskych výrobkov s tromi pruhmi takisto rastie. Klasické populárne tenisky Stan Smith a Superstar sú dostupné od minulého roku aj vo vegánskej verzií.
"Prechod na ďalšie alternatívy bez zvierat je najlepším spôsobom, ako zabrániť utrpeniu zvierat z dlhodobého hľadiska," hovorí Thomas Pietsch, odborník na divoké zvieratá a zvieratá na kožušinových farmách organizácie FOUR PAWS.
Angažovanosť spoločnosti Adidas je významným míľnikom programu Fur Free Retailer, ktorý je zastúpený vo viac ako 25 krajinách a 50 organizácií po celom svete spolu s inými svetovými módnymi značkami vrátane spoločností Prada, Gucci, Zara, H&M a mnohými ďalšími. Program sa takýmto spôsobom snaží ukončiť chov a zabíjanie zvierat pre kožušinu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies