Inšpektori Michelin sú len zamestnancami skupiny Michelin a nie sú prepojení so žiadnymi inými organizáciami. Inšpektori im vždy hradia stravu v plnej výške, aby bola zabezpečená nezávislosť. Inšpektori sú odborníkmi v potravinárskom, gastronomickom a hotelovom sektore s dlhoročnými skúsenosťami v pohostinstve. Rôzne kategórie udelené sprievodcom nie sú nikdy výsledkom hodnotenia jedného inšpektora...
Vrcholom kariéra mnohých milovníkov a majiteľov reštaurácií je ako už vopred tušíte michelinská hviezda. Michelin Guide je ultimátnou špičkou v hodnotení miest, ktoré poskytujú kulinársky zážitok, na ktorý sa len tak nezabúda. Od chuti až po atmosféru - prejdeme si všetko, čo musí reštaurácia mať na získanie aspoň jednej takejto hviezdičky.
Michelin Star je každoročné ocenenie, ktoré sa udeľuje reštauráciám, ktoré spĺňajú veľmi vysoké štandardy stanovené udeľujúcou organizáciou, historickým sprievodcom Michelin. Sprievodca Michelin bol spočiatku skôr neformálnou brožúrou, ktorá mala inšpirovať francúzskych motoristov, aby preskúmali svoju krajinu, pričom záznamy z reštaurácií pomohli cestujúcim určiť, kam sa vydať ďalej. Napokon sa však sprievodca stal luxusným ukazovateľom grandióznosti reštaurácií.
Dnes je sprievodca Michelin bestsellerom, ktorý pokrýva ohromujúcich30 000 prevádzok roztrúsených na troch kontinentoch a 30 územiach. To, čo kedysi začalo ako marketingový trik, sa dnes predalo viac ako 30 miliónov kópií a slúži ako jeden z najuznávanejších a najuznávanejších sprievodcov svojho druhu na celom svete.
Hviezdičky sa udeľujú po návšteve reštaurácie inšpektorom sprievodcu Michelin. Hviezdy sa rozdávajú každoročne a nie sú trvalé. Reštaurácie môžu získať alebo stratiť svoje hviezdičky na základe opakovaných kontrol.
Jedna hviezda: Vysoká kvalita varenia, oplatí sa zastaviť
Dve hviezdy: Vynikajúce varenie, stojí za obchádzku
Tri hviezdičky: Výnimočná kuchyňa, ktorá stojí za špeciálnu cestu
"Aj keď sú naši inšpektori zamestnancami Michelinu, sú na prvom mieste predovšetkým zákazníci – rovnako ako vy. Testovanie reštaurácií v úplnej anonymite, aby sa zaistilo, že sa s nimi nebude zaobchádzať špeciálne, je nevyhnutné pre dôveryhodnosť sprievodcu MICHELIN," tvrdí web michelin guides, a teda spravodlivosť je na mieste.
Inšpektori Michelin sú len zamestnancami skupiny Michelin a nie sú prepojení so žiadnymi inými organizáciami. Inšpektori im vždy hradia stravu v plnej výške, aby bola zabezpečená nezávislosť. Inšpektori sú odborníkmi v potravinárskom, gastronomickom a hotelovom sektore s dlhoročnými skúsenosťami v pohostinstve. Rôzne kategórie udelené sprievodcom nie sú nikdy výsledkom hodnotenia jedného inšpektora. Hviezdičky Michelin udeľuje skupina inšpektorov, ktorí podnik navštívia niekoľkokrát.
Aký zmysel by mala toľká práca a taký prísny prístup, keby inšpektori neboli nadšení pre jedlo? Väčšina inšpektorov Michelin pracovala buď v pohostinstve alebo sama varila v kuchyni – buďte si istí, že naše recenzie sú písané s vášňou, bezúhonnosťou a znalosťami.
Akákoľvek reštaurácia môže byť hodnotená pre sprievodcov, pokiaľ je zariadenie považované za vysoko kvalitné na základe 5 kritérií hodnotenia reštaurácií Michelin.
1. Kvalita produktov
2. Ovládanie chutí a techník varenia
3. Osobnosť šéfkuchára zastúpená v kulinárskom zážitku
4. Harmónia chutí
5. Súlad medzi návštevami inšpektorov
Ako teda reštaurácia získa hviezdu Michelin?
Vo svojej podstate závisí jedlo od dvoch vecí: neuveriteľných ingrediencií a vynikajúcej techniky. Inšpektori Michelin hľadajú použitie miestne pestovaných sezónnych ingrediencií, ktoré odrážajú poslanie reštaurácie a jej geografickú polohu. Lokálne suroviny, čerstvosť a kvalita? Jednoznačne na mieste.
Všimnite si, že toto kritérium nie je o použití len tých najcennejších alebo najvzácnejších ingrediencií. Zatiaľ čo hľuzovky a kaviár môžu upútať pozornosť, tak isto aj dokonale zuhoľnatená, korením poprášená miestna mrkva a remeselnícky chlieb od neďalekého pekára. Kulinárski profesionáli často hovoria, že talentovaný kuchár vie, ako zdôrazniť vrodené vlastnosti produktov a bielkovín a zároveň pridať niečo navyše.
Medzi veci, ktoré spadajú pod hlavičku majstrovstva techniky patria:
Správne varenie: Sú bielkoviny varené pri preferovaných teplotách? Sú cestoviny skôr al dente ako kašovité alebo tuhé?
Vyváženie chutí a textúr: Ocenené jedlo by malo zasiahnuť všetky základné chuťové zložky: sladkú, kyslú, korenistú, slanú... Vo väčšine prípadov by mala existovať aj škála textúr, pričom mäkké, poddajné komponenty získajú potrebný kontrast vďaka komponentom...
Vytváranie jedál, ktoré vyzerajú rovnako dobre, ako chutia: Jedlá, ktoré vyzerajú úžasne, urobia lepší dojem.
Tempo: Môže sa to zdať ako problém služby, ale tempo tiež znamená, či kuchár dokáže realizovať nápady včas. Hostia nechcú medzi jednotlivými chodmi čakať hodiny, len kvôli tomu, že sa ľudia v kuchyni snažia dostať svoje nápady na tanier príliš dlho a podobne.
Inšpektori nehľadajú výhodné ponuky. Tu ide skôr o to, či stravníci dostávajú to, za čo zaplatili. Toto sú dôležité otázky, ktoré rozhodujú:
Existuje wow faktor?
Zodpovedajú ingrediencie, kvalita a technika cene jedla?
Je tam tá správna atmosféra?
Poskytuje servisný personál správnu úroveň pozornosti, aby zodpovedala očakávaniam daným konceptom a menu?
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies