ŠTRASBURG - Minister školstva SR Tomáš Drucker informoval na konferencii Observatória pre výučbu dejepisu v Štrasburgu o výučbe histórie po spustení kurikulárnej reformy na Slovensku, zdôrazňujúc význam kritického myslenia a poučenia sa z dejín.
Minister školstva SR Tomáš Drucker vo štvrtok na 4. výročnej konferencii Observatória pre výučbu dejepisu v Európe (OHTE) v Štrasburgu informoval o vyučovaní dejepisu na Slovensku po spustení kurikulárnej reformy.
V svojom prejave zdôraznil, že schopnosť poučiť sa z dejín je v súčasnej dobe konfliktov, falošných správ a politickej propagandy dôležitejšia ako kedykoľvek predtým.
Reforma učebných osnov z roku 2023 bola podľa Druckera veľkým krokom vpred pri riešení týchto výziev. Dejiny sa teraz vyučujú už od prvého ročníka základnej školy prostredníctvom interdisciplinárneho prístupu, ktorý spája občiansku náuku, geografiu a etiku.
Tento nový spôsob výučby podľa ministra ukazuje, že história je prepojená so všetkým ostatným v spoločnosti.
Drucker tiež uviedol, že výučba dejepisu má pomôcť žiakom rozvíjať hodnoty ľudských práv a spravodlivosti. Zdôraznil, že vzdelávanie o histórii nie je len o minulosti, ale aj o budovaní odolnej, demokratickej budúcnosti.
Podporou kritického myslenia, empatie a zmyslu pre zodpovednosť sa podľa neho môžeme brániť proti skresľovaniu faktov a prijímať pravdu a pokrok.
Konferencia v Štrasburgu bola zameraná na to, ako pandémia, prírodné katastrofy a hospodárske krízy ovplyvňujú výučbu histórie v členských štátoch. Cieľom spolupráce s OHTE je podporiť praktické formy vzdelávania.
Výskum organizácie prispieva k zlepšovaniu kvality vzdelávania a poskytuje učiteľom nástroje a metodiky pre efektívnu výučbu histórie. Po konferencii sa minister Drucker stretol so slovenskými študentmi, ktorí študujú v Štrasburgu, aby prediskutovali svoje skúsenosti a perspektívy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies