BRATISLAVA - Vedúci zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Ladislav Miko je mimoriadne spokojný s účasťou Slovákov v eurovoľbách. Domnieva sa, že pomohla multižánrová kampaň a strany s jasne vyprofilovanými kandidátmi.
Celková účasť voličov v sobotných voľbách do Európskeho parlamentu dosiahla 22,74 percenta. To je v porovnaní s poslednými voľbami spred piatich rokov poriadny nárast. V roku 2014 skončilo Slovensko v účasti na poslednom mieste, hlasovať prišlo len 13 percent voličov.
Odborníci nemali veľmi optimistické odhady. "Bol som na smiech mnohým ľuďom, keď som hovoril, že našim cieľom je 25, ešte predvčerom som počul, že očakávania sú 16," uviedol Miko. Pod relatívne vysoké číslo sa však podľa neho podpísala rozsiahla kampaň, ktorá bola tentokrát smerovaná na rôzne vekové kategórie. "Bola oveľa širšia, čo sa týka žánrov. Fungovalo to cez mladých ľudí, sociálne siete, aj na námestiach," zhodnotil.
Okrem toho bolo pre voliča mimoriadne dôležité, že mohol hlasovať za strany disponujúce jasne vyprofilovanými kandidátmi. "Volič mal medzi čím voliť, čo prispieva k vôli prísť k urnám," vysvetľuje Miko. Na úrodnú pôdu však podľa neho padla aj kampaň európskych inštitúcií. Tá sa v poslednom mesiaci uskutočnila v 17 mestách.
Víťazom volieb do EP na Slovensku sa stala koalícia Progresívne Slovensko (PS) - Spolu (20,11 percenta), za ňou nasleduje strana Smer-SD (15,72 percenta), tretia je ĽSNS (12,07 percenta). Do EP sa dostali aj kandidáti za KDH (9,69 percenta), SaS (9,62 percenta) a OĽaNO (5,25 percenta).
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies