BRATISLAVA - Účastníkmi obchodno-predvádzacích a prezentačných akcií, na ktorých obchodníci používajúci agresívne predajné praktiky, tzv. šmejdi, ponúkajú tovar, už nie sú len dôchodcovia, ale čoraz častejšie aj mladí ľudia. Vyplýva to zo zistení Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI), o ktorých informovala jej ústredná riaditeľka Nadežda Machútová.
"Začína sa meniť skladba kupujúcich a účastníkov akcií. Začínajú na ne chodiť aj mladí ľudia, čo sme prekvapení. Nie je už pravidlom, že účastníkmi akcií sú len starší občania, teda najzraniteľnejšia skupina ľudí. Toto je zaujímavé," priblížila.
Takýto posun vo vekovej skladbe účastníkov predajných akcií smerom k mladším ústredná riaditeľka SOI nevedela celkom vysvetliť. "Oni sú schopní napadnúť našich inšpektorov len preto, že im zakázali akciu a oni si preto nemôžu výhodne kúpiť za niekoľko tisíc eur tovar," poznamenala Machútová. Vtedy majú ľudia zo SOI podľa jej slov dojem, že chránia niekoho proti jeho vôli.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies