KODAŇ - Hotely s robotickou obsluhou už tu boli, rovnako tak recepcia s digitálnymi panelmi, kde sa môžu hostia sami zapísať. Hotel Ottilia, ktorý sa minulý mesiac otvoril v Kodani, posunul chytré technológie zase o niečo ďalej, keď predstavil samočistiace izby, napísal server New Zealand Herald.
Znie to ako zo sci-fi a neznamená to, že by sa v izbách sama ustlala posteľ a podobne. Hotel sa len spojil s dánskou spoločnosťou ACT.Global, ktorá dodala špeciálnu bezfarebnú substanciu, ktorá sa nanesie na povrchy a je schopná ich udržať čisté.
Aktivuje ju totiž slnečné žiarenie, a akonáhle začne reakcia, látka automaticky ničí baktérie, vírusy a podľa všetkého čistí aj vzduch. Hlavnou zložkou je oxid titaničitý, ktorý sa užíva aj v opaľovacích krémoch.
Ottilia hotel, en Copenhague, se convierte en un hotel pirolítico. / Ottilia, que ocupa la que fuera una destilería de Calsberg, es un moderno hotel danés reconocido por sus políticas en beneficio del medio ambiente. :: https://t.co/JG6JBvYM4y #LOFF.IT #lifelooksgood
— LOFF.IT (@loff_it) March 2, 2019
Výhodou takejto samočistiacej izby je, že uľahčuje prácu upratovačkám, údajne až o 50 percent. Nie je totiž nutné pri každom upratovaní omývať povrchy, zároveň je látka oveľa šetrnejšia ako rad chemických prípravkov na upratovanie.
Self-cleaning hotel room in Copenhagen? Amazing! https://t.co/bs0Z0jIbcB via @dominomag
— Carrie Drost (@carriebdrost) March 5, 2019
"Testovali sme tento systém dva roky. Zaujalo nás predovšetkým to, že veľmi uľahčíme život nášmu personálu," uviedol Karim Nielsen, šéf spoločnosti Brockner Hotels, do ktorej spadá aj hotel Ottilia.
Výhodou je podľa Nielsena aj fakt, že sa ušetrí voda, čo je aspekt, ktorý sa v "zelenej" Kodani počíta. "A keďže už nemusíme používať chemikálie, už nikdy sa nestane, že by sa vylialo nejaké bielidlo na koberec," pochvaľuje si.
Self-Cleaning Hotel Rooms Have Arrived https://t.co/OXii7DnEzl #Hotels #Travelnews #Technology #HotelOttilia #TMC #FCBT #youdeservebetter pic.twitter.com/K5IunwxeeP
— JGCYD (@JGCYD) March 7, 2019
Moderný prvok ocenia vraj aj sami návštevníci hotela. Do módy sa totiž dostávajú miesta, kde dbajú nielen na ekológiu, ale na zdravý životný štýl všeobecne.
Podľa Guya Langforda zo spoločnosti Deloitte ľudia radi vyhľadávajú veci a miesta, ktoré im umožňujú aj na cestách udržiavať ich návyky.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies