BRATISLAVA - Ministerstvo dopravy považuje za veľkú výzvu v novom roku finalizáciu súčasného Operačného programu Doprava 2007 až 2013 a zároveň rozbehnutie nasledujúceho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra na roky 2014 až 2020.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja počíta aj v roku 2014 s pokračovaním výstavby diaľnic a rýchlostných ciest ako jednej zo svojich najväčších priorít. Minister dopravy Ján Počiatek predpokladá, že sa bude stavať najviac diaľničných úsekov aj najviac kilometrov v jednom roku. Súčasne by sa malo stavať okolo 140 kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest, ktorých výstavba začala v uplynulých troch rokoch.
"Veľkou výzvou určite bude finalizácia súčasného Operačného programu Doprava a zároveň aj rozbehnutie toho nasledujúceho," informoval agentúru SITA o hlavných plánoch v roku 2014 hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, tzv. Masterplan, tvorí základ nového Operačného programu Integrovaná infraštruktúra na roky 2014 až 2020.
Rezortu sa po dlhšom čase podarilo zvýšiť výkony vlakov, ktoré podľa nového grafikonu od 15. decembra 2013 jazdia po slovenských koľajniciach, o viac ako 500 tis. kilometrov. "Tento výkon slúži na zahustenie taktovej dopravy na vybraných tratiach, a tým na skvalitnenie ponuky dopravných spojení pre cestujúcu verejnosť," uviedol Kóňa.
V železničnej nákladnej doprave stále cítiť dopady svetovej finančnej a hospodárskej krízy, pričom výkony sa oživujú len postupne. "V roku 2014 bude snaha zachovať objem prepravy a pokračovať v príprave realizácie opatrení na základe uznesenia vlády z 10. júla 2013," dodal Kóňa v spojitosti s návrhom opatrení na konsolidáciu železničnej nákladnej dopravy SR. Súčasťou materiálu sú opatrenia na ekonomické ozdravenie, postupné oddlženie a ďalší rozvoj Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies