BRATISLAVA – Pre opätovné kybernetické útoky Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) dočasne pozastavila mobilnú aplikáciu a službu eRecept.
Ako spresnila Všeobecná zdravotná poisťovňa, „tieto bezpečnostné opatrenia boli prijaté na ochranu osobných údajov poistencov, ktorých dáta naďalej zostávajú v bezpečí a ich integrita nebola narušená."
V spolupráci s odborníkmi na kybernetickú bezpečnosť poisťovňa realizovala komplexnú technickú revíziu bezpečnostných systémov.
Nedošlo k úniku dát poistencov
Obnovili sa dočasne vypnuté elektronické služby, a to ihneď po overení ich bezpečnej prevádzky. Poisťovňa uisťuje občanov, že napriek opakovaným útokom nedošlo k žiadnemu úniku dát poistencov.
Šéf rezortu zdravotníctva Kamil Šaško spolu s predsedom vlády Robertom Ficom ešte v piatok (24. 1.) informovali, že proti Slovensku prebieha ďalší masívny kybernetický útok. Jeho cieľom je práve Všeobecná zdravotná poisťovňa. VšZP uviedla, že dáta poistencov sú po útoku v bezpečí, k úniku nedošlo a poskytovanie zdravotnej starostlivosti nie je ohrozené.
AKTUALIZOVANÉ (12:49)
Všetky elektronické služby Všeobecnej zdravotnej poisťovne sú už plne funkčné. Informovala o tom samotná poisťovňa.
Ako opätovne spresnila, služby mobilnej aplikácie a eReceptu VšZP boli dočasne obmedzené v reakcii na potenciálnu hrozbu kybernetického útoku.
Poisťovňa zdôraznila, že všetky služby vrátane eReceptu a mobilnej aplikácie sú v týchto chvíľach k dispozícii v štandardnom režime.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies