Význam Číny a Indie v globálnom automobilovom priemysle bude rásť - Svet Miernejší rast automobilového predaja v Číne a Indii v nasledujúcich rokoch nezmení nič na tendencii, že obe krajiny sa stanú najdôležitejšími trhmi s motorovými vozidlami na svete.
Miernejší rast automobilového predaja v Číne a Indii v nasledujúcich rokoch nezmení nič na tendencii, že obe krajiny sa stanú najdôležitejšími trhmi s motorovými vozidlami na svete. Oliver Wyman sa vo svojej štúdii o vývoji odvetvia v blízkej budúcnosti domnieva, že význam Číny ako automobilového odbytiska, ale aj producenta vozidiel bude sústavne rásť. V ázijských krajinách by sa mala okolo roku 2025 vyrábať viac ako polovica automobilov z celkovej svetovej produkcie.
Wyman svoju štúdiu sprístupnil verejnosti dnes.
Najviac investícií v sektore bude v nasledujúcich rokoch smerovať do Číny a Indie.
V Číne sa v strednodobom horizonte bude vyrábať toľko áut ako v západnej Európe alebo Spojených štátoch. Svetový podiel Číny na ich produkcii vzrastie do roku 2025 na 25 % a Indie na 11 %. Teraz je ich podiel 23 % respektíve 5 %.
V nasledujúcich 12 rokoch bude predaj áut v Ázii medziročne rásť o 5 %. Predaj áut v Číne vzrastie v uvedenom období z terajších 19 miliónov o 100 %. Medziročné tempo rastu indického trhu s vozidlami dosiahne ešte väčšie percentuálne prírastky, lebo v Indii sa ich predáva teraz menej než v Číne. Západná Európa by mala do finálneho roku dosahovať medziročný prírastok 3 %. Európania si však udržia náskok vo výskume a vývoji automobilov a techniky pre ne. Wyman tvrdí, že starý kontinent nemôže podľahnúť pesimizmu: "Európa je tak ako v minulosti regiónom s rastovým potenciálom a príťažlivým trhom s automobilmi."
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies