BRATISLAVA - Inzeráty zamestnávateľov na pracovnom portáli Profesia.sk vzbudili najväčší záujem ľudí za posledné dva roky v januári a februári. Slovákov najviac zaujímala práca v médiách či v administratíve. V stredu o tom informovala manažérka pre vzťahy s verejnosťou zo spoločnosti Profesia Nikola Richterová.
Keď uverejnila firma ponuku práce v januári či februári, získala v priemere 17 životopisov, vyplýva z analýzy pracovného portálu. V priemere viac ako 15 uchádzačov zareagovalo na ponuku práce naposledy počas predvlaňajšieho prvého štvrťroka. Keď uverejnil zamestnávateľ ponuku práce, ktorá spadala pod žurnalistiku a médiá, od uchádzačov získal v priemere 42 životopisov (CV). V rovnakom období vlani bol priemerný počet odoslaných CV 29, uviedla Richterová.
Počet ponúk na pracovnom portáli bol v médiách pritom v posledných dvoch rokoch veľmi podobný. Kým v minulom roku uverejnili firmy počas januára a februára 293 ponúk v uvedenom sektore, v tomto roku išlo o 260 pracovných inzerátov. Pracovnou náplňou, ktorá vzbudzovala najväčší záujem ľudí za uplynulé mesiace tohto roku, bolo písanie reklamných textov, sloganov či ďalšie marketingové aktivity. Na inzerát práce copywritera zareagovalo v priemere 115 ľudí. Priemerný počet vlani predstavoval 34 uchádzačov, dodala manažérka pre vzťahy s verejnosťou z firmy. Uzavrela, že kým vlani mali ľudia počas januára a februára k dispozícii 83 ponúk na pozíciu copywritera, tento rok išlo o 58 pracovných inzerátov. Po copywriterovi mali u ľudí najväčší ohlas ponuky práce na redaktora, dokladača tovaru či predajcu leteniek.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies