BRATISLAVA - Ženy na Slovensku obdarujú na Vianoce väčší počet svojich blízkych než muži.
Darček pod stromček pre viac ako štyroch členov rodiny, kamarátov či známych plánuje kúpiť až 70 percent opýtaných žien, ale iba 44 percent mužov. V mnohých prípadoch pravdepodobne pôjde iba o menšie pozornosti, keďže viac ako 200 eur minie na darčeky len 36 percent žien oproti 47 percentám mužov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke približne 2000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk.
Podľa psychológov môže štedrosť žien súvisieť s väčším počtom ich sociálnych kontaktov či často vyšším emocionálnym angažovaním sa vo vzťahoch. Jedným z vysvetlení však môže byť aj to, že darčeky pre deti či svokrovcov nakupujú po dohode s manželom ženy už akosi zo zvyku. Ako ďalej z prieskumu vyplýva, desať a viac členov rodiny a blízkych obdaruje na tohtoročné Vianoce zhruba pätnásť percent žien oproti štyrom percentám mužov. "Viac ako dvadsiatim blízkym plánuje dať darček zhodne jedno percento z oboch pohlaví,“ uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský. Mnohí z oslovených respondentov budú aj v tomto roku nakupovať vianočné darčeky v internetových obchodoch. "Výhradne alebo prevažne v e-shopoch ich nakúpi 23 percent opýtaných žien a približne 29 percent mužov nakupujúcich online,“ dodal riaditeľ portálu Heureka.sk Tomáš Braverman.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies