Značka Cadillac sa vracia na európsky trh

NETKY.SK • 2 Jún 2024, 09:07 • 2 min
Značka Cadillac sa vracia na európsky trh

Americká značka Cadillac sa pomaly vracia na európsky trh. Po elektromobile Lyriq, ktorý je dostupný na vybraných európskych trhoch, napríklad v Nemecku, by sa mal koncom tohto roka predstaviť Optiq.

slovakia

left justify in out

Je menší ako Lyriq, ale používa rovnakú podvozkovú platformu. V USA je ponúkaný s dvoma elektromotormi, ktoré otáčajú kolesá na oboch nápravách, a majú kombinovaný výkon 300 koní.
 
Energia k nim bude prúdiť z batérie s kapacitou 85 kWh. Podľa predbežných údajov by mal byť dojazd na jedno nabitie okolo 500 kilometrov.
 
Cadillac chce, aby sa auto stalo konkurentom pre modely nemeckých prémiových značiek. Cena by teda mala zhruba zodpovedať sume, za ktorú sú ponúkané napríklad modely Audi Q4 e-tron alebo BMW iX3.
 
Cadillac, podobne ako iné značky amerického koncernu General Motors, sa stiahol z Európy asi pred siedmimi rokmi po predaji značiek Opel a Vauxhall koncernu Stellantis. V roku 2021 však začal budovať novú európsku centrálu vo Švajčiarsku, z ktorej plánuje opäť expandovať. Tu však budú dominovať elektrické vozidlá.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Ingrid Vrabcová
Zdroj: ČTK, Foto: Cadillac/topspeed.sk
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies