BRATISLAVA - Reťazce to nemajú jednoduché. Musia hľadať riešenia, ktoré by vyhovovali ekologickým opatreniam. Známy diskontný reťazec výrazne znižuje ročnú produkciu plastov a sľubuje, že odbremení krajinu o takmer 400 ton plastu ročne. Ide o asi taký objem plastového odpadu, aký za rok vyprodukuje približne 11 000 ľudí na Slovensku.
Na jar 2018 predstavil reťazec svoju stratégiu obmedzovania plastov. V rámci nej si stanovil ciele znížiť objem plastov vo vlastných prevádzkach o najmenej 20 % a zároveň dosiahnuť 100 % recyklovateľnosti plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.
"Zaviedli sme viacero ekologických opatrení, vďaka ktorým sa naša ročná produkcia plastu výrazne znížila. Zrušili sme igelitiky ako aj jednorazový plastový riad a zredukovali obaly nealkoholických nápojov, orechov, sušených plodov a pracích prostriedkov," informuje reťazec na svojej sociálnej sieti.
Aké pravidlá zaviedli?
1. Odstránenie najtenších igelitiek z predaja koncom minulého roka. Odstránením z ponuky ušetril reťazec 125 ton plastov ročne.
2. Zmenšenie obalov pracích gélov, orechov a sušených plodov, čím sa bez zmeny pracej sily, resp. obsahu dosiahla úspora 15 ton plastov ročne.
3. Dopredaj jednorazových plastových riadov ako sú poháre, taniere, príbory, ale aj plastové slamky.
4. Nahradenie plastového materiálu ekologickejšími alternatívami odbremení životné prostredie o 35 ton plastov ročne.
5. Najnovším krokom v boji proti plastom je rozhodnutie znížiť hmotnosť PET fliaš nealkoholických nápojov vlastnej značky.
6. Úprava sa týka aj obalových fólií. Tento krok predstavuje úsporu plastov 216 ton na ročnej báze.
7. Reťazec zároveň v roku 2018 recykloval viac ako 800 ton plastov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies