BRATISLAVA - ZOO Bratislava nesúhlasí s tým, že jej tržby v posledných mesiacoch poklesli z dôvodu zatvorenia DinoParku. Prevádzkovateľ atrakcie, spoločnosti West Media, to považuje za zavádzajúce a nepravdivé.
"Mrzí nás, že prevádzkovateľ bývalého DinoParku nereflektuje fakty a napriek našim snahám o korektné rokovania, ktoré odmietol, naďalej šíri zavádzajúce a nepravdivé informácie, najnovšie prostredníctvom otvoreného listu súčasnému riaditeľovi ZOO Bratislava," uvádza Diana Burgerová z komunikačného oddelenia ZOO Bratislava.
DinoPark zatvorili 29. mája, po tom, ako ZOO vypovedala zmluvu s prevádzkovateľom atrakcie, ktorá podľa nej vykazovala vážne právne nedostatky a bola pre ZOO nevýhodná. Mesto pripravuje proces výberu novej atrakcie.
Generálny riaditeľ spoločnosti West Media Jiří Machálek uviedol, že zatvorenie DinoParku prinieslo ZOO Bratislava významný pokles návštevnosti.
"Kým zoologické záhrady v Košiciach, Vyškove a v Plzni, súčasťou ktorých sú aj fungujúce DinoParky, zaznamenali v júni 2021 v priemere 45-percentné zvýšenie návštev, ZOO Bratislava za to isté obdobie zaznamenala pokles o takmer 20 percent," uvádza Machálek v otvorenom liste poverenému riaditeľovi ZOO Bratislava Tomášovi Hulíkovi.
Podľa bratislavskej ZOO je toto porovnanie zavádzajúce a otvorený list s číslami nakladá účelovo. "V skutočnosti aj ďalšie z porovnaných ZOO zaznamenali tento rok pokles návštev oproti obdobiu pred koronakrízou nezávisle od toho, či u nich DinoPark zotrváva,“ myslia si zástupcovia ZOO Bratislava.
Počet návštev a vstupenky
Machálek podľa ZOO navyše uvádza nepresné čísla. "V prípade ZOO Bratislava napríklad za jún 2021 uvádza 22 469 platiacich návštev. Nepoznáme zdroj tohto čísla, skutočné číslo platiacich návštev je však 24 845," uviedla Burgerová, podľa ktorej Machálek tiež zamlčal fakt, že všetky porovnávané ZOO, okrem bratislavskej, ponúkajú aj samostatné vstupenky do ZOO bez návštevy DinoParku.
"ZOO Bratislava mala ako jediná vstup do ZOO, v ktorom bol zahrnutý aj vstup do DinoParku a jeho prevádzkovateľ automaticky dostával 30 percent z týchto vstupov," dodáva komunikačné oddelenie ZOO Bratislava.
"Nikto nepopiera, že výstava dinosaurov bola návštevnícky atraktívna, dokonca, že mohla prispievať aj k vyššej návštevnosti v ZOO. Rozhodne jej však nemôžeme prisúdiť všetku slávu," dodala Diana Burgerová na záver.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies