BRATISLAVA - Električka do bratislavskej Petržalky by mala začať premávať po novej trati v decembri 2023.
Informovala o tom hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová. "Hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na vybudovanie Nosného systému MHD – električkovej trate v úseku Bosákova – Janíkov dvor, ktorá nadväzuje na prvú etapu električkovej trate Jesenského – Jungmannova," uviedla Rajčanová s tým, že ukončenie verejného obstarávania je naplánované na september 2021.
Projekt bude financovaný z eurofondov
Predpokladaná hodnota zákazky je 90,6 milióna eur bez DPH, pričom väčšina finančných prostriedkov bude mestu poskytnutá z fondov EÚ v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Stavbu pritom musí bratislavský magistrát dokončiť do konca roka 2023, v opačnom prípade, mesto príde o nenávratný príspevok z európskych fondov.
Mohlo by vás zaujímať: K pokračovaniu električky do Petržalky sú výhrady
"Projekt je nastavený tak, že v danom úseku by mala električka premávať najneskôr v decembri 2023," doplnila hovorkyňa. "Vyhláseniu verejného obstarávania predchádzala povinná kontrola podkladov Ministerstvom dopravy a výstavby SR, ktoré je v danom projekte riadiacim orgánom," vysvetlila Rajčanová.
Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke približne 4,2 km a je navrhovaná na samostatnom telese, z väčšej časti lemovaná zeleným pásom a cyklotrasou.
Trasu bude obsluhovať linka číslo 3
Súčasťou zákazky je aj vybudovanie križovatiek s priečnymi komunikáciami, preložky všetkých vedení a konštrukcií, a to najmä preložky inžinierskych sietí a úpravy koryta Chorvátskeho ramena. Súčasťou stavby sú štyri mostné objekty a jedna lávka pre peších cez Chorvátske rameno.
"Petržalskú radiálu bude aj naďalej obsluhovať električková linka 3 a jej kapacita bude postupne posilňovaná. Predpokladáme, že v roku 2030 denne električku v Petržalke využije v každom smere 30-tisíc cestujúcich," uviedla hovorkyňa.
Dodala, že v miestach, kde cesty pretnú električku, budú zriadené prestupné zastávky. Nadväzné autobusy budú premávať do všetkých častí, ktoré budú vzdialené od električky.
"Systém nadväzných autobusových liniek bol zrealizovaný už v roku 2005, takže autobusy zostanú bez zmien trás. Zabezpečený bude aj prestup smerom na Jarovce, Rusovce a Čunovo na konečnej zastávke električiek," uzavrela hovorkyňa.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies