V decembri 2024 zverejnila Čínska ekonomická aliancia pre nízke nadmorské výšky informáciu, ktorá hovorí, že do roku 2023 by Čína potenciálne mohla zabezpečiť vzlet viac ako 100 000 elektrických vozidiel s vertikálnym vzletom a pristátím, tiež známych ako eVTOL. Tieto eVTOL lietadlá by mali slúžiť ako rodinné aero-vozidlá alebo aero-taxíky.
Po postupnej propagácii by sa mali znižovať náklady na tieto lietadlá, čím by boli dostupnejšie aj verejnosti. Okrem toho by mali byť lietadlá využívané aj v logistike, poľnohospodárstve, pri núdzovej záchrane, správe miest či klasickom cestovnom ruchu. Čína sa bude snažiť tieto malé lietadlá začleniť do každodenného života ľudí.
Predpokladá sa, že už v rokoch 2027–2028 budú v Číne vybudované nové siete pre leteckú dopravu, ako aj podporné pozemné servisné zariadenia pre vozidlá na nízke nadmorské výšky. Nové technológie v samotných eVTOL lietadlách, rovnako ako umelá inteligencia, interakcie medzi človekom a počítačom a siete služieb digitálnej cestnej infraštruktúry by mali uľahčiť používanie bezpilotných vzdušných prostriedkov.
Svoje nové lietadlo s elektrickým vertikálnym vzletom a pristátím vývojár TCab Tech predstaví na nadchádzajúcom 7. ročníku China International Import Expo (CIIE).
Lietadlo Aerofugia AE200 s elektrickým vertikálnym vzletom a pristátím (eVTOL) už v decembri vykonalo svoj prvý skúšobný let na letisku Huaizhou v Chengdu.
Ďalšie 5-miestne lietadlo eVTOL vyvinuté čínskou spoločnosťou už v novembri uskutočnilo svoj prvý ukážkový let cez more v južnej Číne.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies