Čínske elektromobily vynikli na parížskom autosalóne uprostred rastúcej konkurencie

NETKY.SK • 21 Október 2024, 12:21 • 2 min
Čínske elektromobily vynikli na parížskom autosalóne uprostred rastúcej konkurencie

PARÍŽ - V nedeľu sa tu skončil parížsky autosalón 2024, na ktorom výrobcovia elektrických vozidiel (EV) z Číny, Európy a Spojených štátov predstavili svoje najnovšie modely v čase, keď sa konkurencia na globálnom trhu s EV zintenzívňuje.

slovakia

left justify in out

Automobilky z týchto regiónov vystavili na podujatí svoje vozidlá vedľa seba a ponúkli účastníkom možnosť porovnať technológie, ceny a kvalitu z prvej ruky.

"Ľudia sú pripravení bojovať proti zmene klímy a jazdiť na elektrických vozidlách, ale nie za každú cenu," povedal Serge Gachot, riaditeľ parížskeho autosalónu, a zdôraznil, že hlavným problémom sú ceny.

Dodal, že čínski výrobcovia využívajú inovácie na znižovanie nákladov, čím sa stávajú vážnymi konkurentmi na celom svete.

Vzhľadom na pretrvávajúce obchodné napätie a obavy z možných ciel na dovážané čínske elektrické vozidlá prekonal dopyt po cenovo dostupných a kvalitných elektrických vozidlách protekcionistické nálady. Testovacie jazdy čínskych modelov boli medzi európskymi účastníkmi populárne, pričom mnohí chválili ich pokročilé funkcie a pomer ceny a výkonu.

Ľudia navštevujú pavilón spoločnosti Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC Group) na parížskom autosalóne 2024 počas mediálneho dňa v Paríži, Francúzsko, 14. októbra 2024.
Ľudia navštevujú pavilón spoločnosti Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC Group) na parížskom autosalóne 2024 počas mediálneho dňa v Paríži, Francúzsko, 14. októbra 2024.
Zdroj: Xinhua / Gao Jing

Nákladová konkurencieschopnosť

Niekoľko veľkých európskych výrobcov automobilov predstavilo lacné elektrické vozidlá, čo je podľa analytikov reakcia na cenovú konkurencieschopnosť čínskych konkurentov. Francúzska automobilka Renault predstavila svoj prototyp elektrického vozidla Twingo E-Tech, ktoré má debutovať v roku 2026 za cenu nižšiu ako 20 000 eur (21 748 amerických dolárov).

Renault predstavil aj svoje elektrické modely R4 a R5, zatiaľ čo značka Dacia propagovala model Spring, ktorého cena by mala byť nižšia ako 20 000 eur (21 748 dolárov). BMW predstavilo cenovo výhodné modely MINI, vrátane verzie vyrobenej v Číne, spolu s prémiovými možnosťami, ako je napríklad 5-dverový Aceman.

Z údajov výskumnej spoločnosti JATO vyplýva, že priemerná maloobchodná cena batériového elektromobilu v Číne bola v prvej polovici roka 2023 približne 31 000 eur (33 710 dolárov) v porovnaní s 66 000 eur (71 770 dolárov) v Európe a 68 000 eur (73 945 dolárov) v Spojených štátoch.

Zatiaľ čo sa európski výrobcovia snažia znižovať ceny, čínski výrobcovia elektrických vozidiel priťahujú pozornosť svojimi špičkovými technológiami, vysokokvalitnými vozidlami a luxusnými interiérmi ponúkanými za konkurencieschopnejšie ceny. Výrazným momentom výstavy bol model AITO 9, ktorý za 38 dní absolvoval 15 000 km dlhú cestu z Čchung-čchingu do Paríža, pričom prešiel 12 krajín.

Maxime, 15-ročný francúzsky účastník, obdivoval dizajn vozidla a špičkové zábavné systémy. "Auto pôsobí ako svet technológií. Mohol by som tu spať celý deň," povedal.

V stánku BYD na ďalšiu účastníčku menom Vanessa urobili dojem najmä luxusné SUV Yangwang U8 a model Sealion 7. Spomenula, že kedysi jazdila na Renaulte, ale po tom, čo videla čínske elektromobily, povedala, že čínske elektromobily ponúkajú vyššiu kvalitu, pokročilé technológie a štýlový interiér v porovnaní s európskymi modelmi v rovnakej cenovej kategórii.

Žena navštevuje pavilón čínskej automobilky FAW-Hongqi na parížskom autosalóne 2024 počas mediálneho dňa v Paríži, Francúzsko, 14. októbra 2024.
Žena navštevuje pavilón čínskej automobilky FAW-Hongqi na parížskom autosalóne 2024 počas mediálneho dňa v Paríži, Francúzsko, 14. októbra 2024.
Zdroj: Xinhua / Gao Jing

Spolupráca pred konkurenciou

Napriek geopolitickým rizikám mnohí výrobcovia automobilov zdôraznili význam cezhraničnej spolupráce na čoraz konkurenčnejšom trhu. Parížsky autosalón poskytol aktérom v tomto odvetví platformu na výmenu nápadov a preskúmanie partnerstiev.

V posledných rokoch sa rozšírila spolupráca medzi čínskymi a západnými spoločnosťami. Gigafactory spoločnosti Tesla v Šanghaji sa stala globálnym výrobným centrom, zatiaľ čo Dacia Spring spoločnosti Renault, vyvinutá v Číne, je najpredávanejším modelom v Európe.

Spoločnosť Leapmotor v spolupráci so spoločnosťou Stellantis predstavila na autosalóne kompaktné elektrické SUV B10, ktoré sa bude vyrábať v Poľsku pre európskych zákazníkov.

Carlos Tavares, generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis, uviedol, že z tejto spolupráce môže profitovať globálny automobilový priemysel, pričom zdôraznil významný dopyt po cenovo dostupných a vysokokvalitných elektrických vozidlách a to, ako ich partnerstvo pomôže túto potrebu naplniť.

Generálny riaditeľ spoločnosti Leapmotor International Xin Tianshu poznamenal, že takáto spolupráca využíva silné stránky každej spoločnosti. "Leapmotor prináša technologické a nákladové výhody, zatiaľ čo Stellantis ponúka globálny predaj a výrobné kapacity," povedal.

"Tento debut zdôrazňuje rýchly rast spoločnosti Leapmotor v Európe, ktorá má už viac ako 200 predajcov na 13 trhoch a do roku 2025 chce dosiahnuť 500 predajných miest," prezradila spoločnosť Leapmotor.

Nicolas Caillault, generálny riaditeľ spoločnosti Car East France a predajca čínskej značky Hongqi, zdôraznil kľúčovú úlohu medzinárodnej spolupráce. "Spojené štáty potrebujú Čínu a Európa potrebuje Čínu. Spolupráca je pre nás nevyhnutnosťou," povedal.


Zdroj: Xinhua, Foto: Xinhua / Gao Jing

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Marek Nemček



Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies