PARÍŽ - Francúzsky módny dom Chanel chce otvoriť viac pobočiek v Číne. Expanzívne plány má napriek tomu, že Číňania znovu viac cestujú a nakupujú skôr v iných krajinách, informuje agentúra Reuters.
Chanel prevádzkuje v pevninskej Číne 18 módnych butikov, zatiaľ čo iné konkurenčné značky ich majú okolo 40 až 50.
„Čína je stále miestom, kde sme, povedal by som, málo rozšírení,“ uviedol finančný riaditeľ Chanelu Philippe Blondiaux.
Údaje o predaji luxusných značiek za 1. štvrťrok vykázali v pevninskej Číne protichodné výsledky. Odvetvie dúfalo, že tento kľúčový trh mu po skončení pandémie poskytne rastový impulz.
„Rast u čínskych spotrebiteľov sa odohráva skôr v Európe a v Japonsku a, samozrejme, oveľa menej v pevninskej Číne,“ povedal Blondiaux.
V niektorých posledných týždňoch podľa neho čínski turisti v Japonsku tvorili až polovicu tržieb v tejto krajine.
Tržby Chanelu vlani vzrástli o 16 percent na 19,7 miliardy dolárov. Dvojciferný percentný rast v Ázii a Európe kompenzoval prudké spomalenie v USA.
Firma zvýšila počet zamestnancov o 14 percent na viac ako 36 500.
Chanel sa preslávil svojimi tvídovými oblekmi, prešívanými kabelkami a parfémom No. 5.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies