Facebook predstavil nástroj, ktorý umožní obmedziť zber dát na cielenú reklamu

NETKY.SK • 21 August 2019, 16:37 • 2 min
Facebook predstavil nástroj, ktorý umožní obmedziť zber dát na cielenú reklamu

SAN FRANCISCO - Facebook spustil nástroj, ktorý umožní používateľom obmedziť, aké dáta o nich môže sociálna sieť zbierať z ostatných webstránok a aplikácií.

slovakia

left justify in out

Takéto informácie Facebook využíva na cielenú reklamu. Spoločnosť v utorok oznámila, že do sociálnej siete pridáva sekciu, kde bude možné vidieť ich aktivitu, ktorú Facebook sleduje mimo svoje služby. Používateľ si bude môcť takéto sledovanie vypnúť alebo ho môže ponechať tak, ako to bolo dosiaľ.

Spomínaný nástroj nesie názov Off-Facebook activity (v preklade Aktivita mimo Facebooku). Facebook ho v utorok spustil v Južnej Kórei, Írsku a Španielsku. Kedy ho sprístupní aj v iných krajinách, zatiaľ nekonkretizoval a uviedol len, že v "nasledujúcich mesiacoch".

Používatelia sa k nástroju môžu dostať cez nastavenia v sekcii Vaše informácie na Facebooku. Prostredníctvom neho môžu vymazať z Facebooku históriu prehliadania a zabrániť mu v tom, aby sledoval ich budúce kliky či návštevy webstránok.

 

Spoločnosť tak nebude využívať informácie získané z aplikácií a webstránok na zacielenie reklám na sociálnej sieti a platformách Instagram a Messenger a tiež ich nevyužije pri zobrazovaní príspevkov, ktoré by sa používateľom mohli páčiť na základe ich činnosti.

 

img


Zablokovanie sledovania obmedzí počet cielenej reklamy, no nie celkový počet reklám, ktoré používateľ na Facebooku uvidí. Taktiež nezmení to, ako jeho činnosť na Facebooku využijú na zobrazovanie reklám. Aj napriek vypnutiu sledovania bude Facebook naďalej zbierať informácie o aktivite používateľov mimo jeho služby, no "odpojí" ich od ich profilov, čiže tieto dáta budú anonymné. Inzerenti nebudú vedieť, kto klikol na ich reklamu, ale len to, že niekto tak urobil.


Zavedenie nástroja oznámil generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg ešte minulý rok, no jeho vytvorenie bolo podľa spoločnosti komplikované. Facebook uviedol, že chcel do tvorby zahrnúť aj používateľov,odborníkov na súkromie i politikov, čo viedlo k niektorým zmenám. Používatelia tak napríklad budú môcť odpojiť svoju aktivitu od konkrétnych stránok a aplikácií alebo sa opätovne k nektorej pripojiť, zatiaľ čo ostatné sledovanie bude do budúcnosti vypnuté.

Produktová manažérka Facebooku Stephanie Max uviedla, že spoločnosť predpokladá, že nástroj ovplyvní tržby, ale ako veľmi, nešpecifikovala. Ako však dodala, dať ľuďom "transparentnosť a kontrolu" je dôležitejšie.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Barbora Lučivjanská



Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies