OpenAI a globálny magazínový gigant Condé Nast oznámili partnerstvo, ktoré umožní ChatGPT a jeho vyhľadávaciemu nástroju SearchGPT zobrazovať obsah z Vogue, The New Yorker, GQ a ďalších známych publikácií. Viacročná dohoda je poslednou takouto dohodou, ktorú OpenAI uzavrela s veľkými mediálnymi spoločnosťami.
Obsah produkovaný mediálnymi organizáciami vyhľadávajú technologické spoločnosti, ktoré ho využívajú na trénovanie svojich modelov AI (umelej inteligencie).
Niektoré mediálne spoločnosti vrátane New York Times a Chicago Tribune sa tomu bránili a podnikli právne kroky na ochranu ich obsahu.
OpenAI a Condé Nast nezverejnili finančné podmienky dohody. „Zaviazali sme sa spolupracovať s Condé Nast a ďalšími spravodajskými vydavateľstvami, aby sme zaistili, že keďže AI hrá väčšiu úlohu pri zisťovaní a doručovaní správ, zachováva presnosť, integritu a rešpektovanie kvalitných správ,“ povedal Brad Lightcap, prevádzkový riaditeľ OpenAI.
Organizácie spravodajských médií videli, že ich obchodné modely spochybnil vzostup sociálnych médií a iných digitálnych platforiem. „Naše partnerstvo s OpenAI začína kompenzovať časť týchto príjmov, čo nám umožňuje naďalej chrániť a investovať do našej žurnalistiky a kreatívneho úsilia,“ povedal generálny riaditeľ Condé Nast Roger Lynch.
OpenAI minulý mesiac spustila svoj prototyp vyhľadávacieho nástroja poháňaného AI, SearchGPT. Vo vyhlásení v tom čase spoločnosť uviedla, že zhromažďuje spätnú väzbu a poznatky od svojich partnerov v spravodajskom priemysle na vývoj novej platformy.
Medzi ďalšie, ktoré uzavreli partnerstvo s firmou AI, patria Time Magazine, Financial Times a Associated Press.
Technológiu AI chatbotov považujú mnohí analytici za kľúčovú súčasť internetových vyhľadávačov v budúcnosti.
Gigant vyhľadávacích nástrojov Google sa tiež preteká v pridávaní nástrojov poháňaných AI do svojich produktov. Zatiaľ čo iné spoločnosti využívajúce AI sledujú vyhľadávacie produkty, Google zostáva zďaleka dominantným hráčom s viac ako 90% podielom na globálnom trhu.
Zmeny v tom, ako vyhľadávače reagujú na dopyty – ponúkajú konverzačné odseky namiesto nasmerovania používateľov na odkazy – tiež vyvolali znepokojenie medzi spravodajskými mediálnymi spoločnosťami, z ktorých mnohé sa spoliehajú na návštevnosť z vyhľadávania pre publikum a príjmy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies