BRATISLAVA - Platforma Aliancia za rodinu, ktorá je zameraná na ochranu manželstva ako zväzku muža a ženy a rodiny založenej manželstvom ako najlepšieho priestoru pre výchovu detí, upozornila slovenskú verejnosť na "ďalší prípad podkopávania tradičnej rodiny".
Ide o zákaznícky magazín spoločnosti IKEA, ktorá podľa aliancie propaguje príbeh spolužitia dvoch žien s malým dieťaťom a nazýva ich rodinou. Aliancia nesúhlasí s tým, aby sa takéto formy spolužitia verejne propagovali a mätúco nazývali rodinou. "Sme presvedčení o tom, že mama a ocko je navždy to najlepšie pre deti," hovorí jeden z aktivistov Aliancie za rodinu Anton Chromík. Podľa neho by spoločnosť, ale aj jednotlivci či firmy, mali vždy robiť všetko pre to, aby deti vyrastali v úplných rodinách s mamou a otcom ako vzormi. "Úprimne si vážime neodňateľnú dôstojnosť každej osoby bez ohľadu na jej rasu, vierovyznanie, sexuálnu orientáciu či iný aspekt jej osobnosti, ale dôrazne sa ohradzujeme proti tomu, aby sa páry osôb rovnakého pohlavia vo verejnom priestore propagovali a označovali ako rodina," zdôraznila aliancia.
Občianska iniciatíva Aliancia za rodinu vznikla v decembri 2013 ako reakcia na čoraz častejšie spochybňovanie chápania manželstva ako zväzku muža a ženy a rodiny založenej manželstvom. Počas vianočných sviatkov spolu s Konferenciou biskupov Slovenska (KBS) distribuovala pol milióna vianočných pozdravov. K Aliancii za rodinu sa dosiaľ prihlásilo už viac ako 60 organizácií združujúcich desaťtisíce občanov, ktorí vyjadrili súhlas s jej vyhlásením, a ich počet narastá.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies