Začiatok roku 2024 bol pre Juraja Vargu veľmi dobrý. Tretie miesto medzi Quadmi, na Rally Dakar, zaväzuje. Nie však v prípade ak sa organizátor rozhodne kategóriu Quad zrušiť.
Pre Nitrana Juraja Vargu bola Rally Dakar najväčšou výzvou, ktorá ho zároveň tlačila dopredu. Po zrušení kategórie Quad na najslávnejšej súťaži na svete tak prišla otázka. Pokračovať v kategórii Quad v rámci svetového šampionátu, opustiť úplne motoristický šport, alebo ohlásiť prestup do inej disciplíny? V prípade Juraja Vargu prišla postupne. V podstate až po odskúšaní buginy.
„Pre mňa bola Rally Dakar najvyšším vrcholom a zároveň aj najvňčšou motiváciou. Po zrušení kategórie Quad na Dakare som o túto motiváciu prišiel a povedal som si, že keď nie je Dakar nemá význam tu ďalej pokračovať. Stále ma to však ťahalo smerom ku cross country rally a tak som sa postupne začal pripravovať na prestup. Ten prišiel po vyskúšaní buginy. Aj keď je to bugina a má to volant, má to so štvorkolkou veľa spoločného. Bugina má rovnako ako quad štyri kolesá a jazdec nie je schovaný za sklom,“ začal s rozprávaním Juraj Varga.
Motivácia bola na svete, bolo však treba zabezpečiť techniku, spolujazdca a samozrejme aj rozšíriť stávajúci tím. To všetko sa postupne podarilo a Juraj tak môže smelo ohlásiť prestup. V tomto prípade však neprestupuje iba zo štvorkolky do auta, ale mení aj nadnárodné federácie riadiace konkrétny šport. Doposiaľ patril ako štvorkolkár pod Fédération Internationale de Motorcyclisme, čiže FIM, teraz ako automobilový pretekár bude patriť pod Federation Internationale de I´Automobile, čiže FIA.
„Tých zmien sa v pomerne krátkom období udialo naozaj veľmi veľa. Rozšírenie Varga Motorsport Teamu, zakúpenie buginy Polaris RZR Pro R s dvojlitrovým motorom, ktorá je zaradená do kategórie SSV. Veľa času zabrala aj jej príprava do súťaženia potrebného stavu. Potom nasledoval štart na prvej súťaži v Maďarsku, aj keď iba v pozícii nulového vozidla. Množstvo času sme strávili s tímom aj v rámci testovania na rozdielnych povrchoch, pričom sme iba pri testovaní najazdili približne tritisíc kilometrov. No a medzitým samozrejme jedna z najhlavnejších vecí bolo spojiť sa so silnými partnermi, s ktorými bude možné dosahovať najlepšie výsledky. Všetko toto sa podarilo a dnes sme pripravení spolu s mojim spolujazdcom Radovanom Schneiderom, ktorý je zároveň aj špičkovým mechanikom, postaviť sa na štart ostrej súťaže,“ vysvetľoval ďalej Juraj Varga.
Zdá sa, že všetko vo Varga Motorsport Teame je pripravené na zdolávanie ďalších a ďalších výziev a cieľov v novej disciplíne motoristického športu. Ako však Juraja Vargu poznáme, jeho ciele sú podstatne vyššie ako sa na prvý pohľad zdá.
„Samozrejme mojim cieľom je uspieť v novej disciplíne nielen v rámci svetových súťaží, ale postaviť sa opäť na štart Rally Dakar. Cieľom je predstaviť svetu čisto slovenský tím na najsledovanejšej, ale zároveň aj najťažšej súťaži na svete. Čo sa mňa týka, bol by som zároveň aj prvým Slovákom, ktorý štartoval v dvoch samostatných disciplínach v rámci svetoznámej Rally Dakar. Toto všetko je však ešte budúcnosť. V prvom rade musíme získať ešte množstvo skúseností s buginou a hlavne dokázať, že patríme do zvolenej disciplíny. Mojim cieľom je bojovať najskôr o pódia v rámci európskych súťaží, až potom sa môžeme posunúť ďalej,“ ukončil rozprávanie Juraj Varga.
Vynovený a podstatne rozšírený Varga Motorsport Team sa na spomínaný štart svojej prvej súťaže s buginou Polaris RZR Pro R postaví už počas nadchádzajúceho víkendu na súťaži v Rumunsku.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies