BRATISLAVA - Ak klient zakúpil zájazd a čaká na termín nástupu, treba kontaktovať cestovnú kanceláriu (CK) alebo cestovnú agentúru (CA), kde si ho kúpil a riadiť sa ich pokynmi.
Médiá o tom informovalo v utorok Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí (MZVaEZ) SR a Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) v súvislosti s pondelkovým krachom britskej cestovnej kancelárie Thomas Cook a postupom uplatnenia refundácie.
V prípade, že CA respektíve CK nie je zastihnuteľná, treba sa spojiť e-mailom priamo s príslušným poistným likvidátorom service@allianz-assistance.at / thomascook.at@allianz.com alebo na špeciálnej telefónnej linke 00431/ 525 03 6853.
Ak sú klienti v destinácii a personál hotela žiada od nich doplatok alebo celú sumu za hotelové služby, musí klient o tom informovať poisťovňu, v ktorej má CK uzavreté poistenie insolventnosti uvedené v zmluve o zájazde, a s jej vedomím a súhlasom prípadnú sumu uhradiť.
Po návrate z dovolenky treba príslušné doklady predložiť poisťovni a takto si uplatniť nárok na refundáciu. "V prípade, že dôjde k doprave späť do vlasti, klienti sa musia riadiť pokynmi zástupcov CK a poisťovní,“ doplnili.
SACKA kontaktovala MZVaEZ SR a požiadala o súčinnosť pri podávaní informácií a odbornej pomoci klientom prostredníctvom zastupiteľských úradov v jednotlivých destináciách, uviedol jej prezident Roman Berkes.
Thomas Cook Group priamo alebo prostredníctvom ďalších dcérskych firiem okrem iného z väčšej časti vlastní aj Neckermann Reisen, AirMarin, Oeger Tours a Bucher Reisen.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies