BRATISLAVA - Kampaň Do práce na bicykli zaznamenala tento rok rekordnú účasť. Do práce v máji bicyklovalo vyše 12 600 z 1 405 spoločností, inštitúcií a firiem.
Ako informovala hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká, súťažiaci z 99 miest a obcí Slovenska najazdili v rámci kampane vyše milióna kilometrov, a to aj napriek nepriaznivému májovému počasiu.
Vyhodnotenie 6. ročníka kampane sa uskutočnilo dnes v Múzeu dopravy v Bratislave za prítomnosti ministra dopravy Árpáda Érseka.
„Kampaň Do práce na bicykli mala už tradične veľkú odozvu medzi samosprávami a zamestnávateľmi. Som preto rád, že doslova symbolicky bol v priebehu kampane schválený aj zákon o poskytovaní dotácií na podporu rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky. Toto opatrenie má viesť k tomu, aby ľudia využívali bicykel ako štandardný dopravný prostriedok v čoraz väčšej miere,“ uviedol Érsek.
V kategórii aktívne samosprávy si víťazstvo vybojovalo mesto Martin, druhé miesto získal Liptovský Mikuláš a tretia priečka v rebríčku samospráv patrí Trenčínu.
V kategórii najaktívnejšia spoločnosť s najväčším počtom zapojených zamestnancov získala prvenstvo Jesseniova Lekárska fakulta Univerzity Komenského so sídlom v Martine, druhé miesto získali Slovenské elektrárne a tretiu priečku si vybojovalo Ministerstvo vnútra SR.
Cieľom kampane je podporiť rozvoj trvalo udržateľnej mobility v mestách a podnietiť samosprávy, aby vytvárali na svojom území vhodné podmienky na využívanie cyklistickej dopravy.
Takisto má motivovať aj zamestnávateľov k vytvoreniu vhodných priestorov na odkladanie bicykla, prípadne k poskytnutiu iných benefitov pre pracovníkov, ktorí dochádzajú do práce na dvoch kolesách.
Zároveň sa snaží ostatným ľuďom ukázať, že bicykel môže byť pre mnohých obyvateľov ideálnym spôsobom pri dochádzaní do práce, či už zo zdravotného, ekonomického, alebo dokonca časového hľadiska.
Súťaž organizuje Občianske združenie Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica v spolupráci s ministerstvom dopravy.
Slávnostné vyhodnotenie súťaže Do práce na bicykli sa zároveň spojilo s vyhlásením národnej kampane Európsky týždeň mobility 2019. Slovensko sa tak pripojilo k najväčšej európskej kampani, zameranej na vytváranie podmienok pre zdravší život v našich mestách.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies