Memorandum Etika v digitálnej komunikácii má cieľ strážiť etické správanie na trhu

NETKY.SK • 11 Apríl 2019, 17:15 • 2 min
Memorandum Etika v digitálnej komunikácii má cieľ strážiť etické správanie na trhu

BRATISLAVA - Členovia Asociácie public relations Slovenskej republiky (APRSR) iniciovali vznik memoranda Etika v digitálnej komunikácii s cieľom strážiť etické správanie na trhu. Definuje niekoľko základných zásad zostavených na základe štandardov odvetvia, skúseností z praxe, ako aj odporúčaní medzinárodnej organizácie ICCO. TASR o tom informovala Jana Šimeková z APRSR.

slovakia

left justify in out

„Ako komunikační profesionáli si uvedomujeme osobitnú zodpovednosť pri šírení informácií v rámci riadenej komunikácie. Obzvlášť v čase, keď sa väčšina obsahu konzumuje v digitálnom priestore a na sociálnych sieťach – v prostredí, ktoré, žiaľ, nie je možné úplne kontrolovať, a preto sa stáva živnou pôdou pre podsúvanie odkazov, ktoré manipulujú verejnou mienkou a zásadné vplývajú na formovanie názorov," uviedla prezidentka asociácie Soňa Lexmanová.

 

APRSR si podľa nej považuje za prioritnú úlohu strážiť etické správanie sa na trhu a rozhodla sa zaviesť niekoľko opatrení s cieľom eliminovať prejavy, ktoré nie sú v súlade s dobrou praxou.

 

"Sme rozhodnutí sa aktívne postaviť voči tomuto fenoménu. Vyzývame celé komunikačné odvetvie, ako aj marketérov, ďalšie profesijné združenia či odvetvové organizácie a v neposlednom rade aj profesionálov z komerčného prostredia a štátnej správy, aby sa k nám pridali a spoločne s nami presadzovali zásady etickej komunikácie a poukazovali na akékoľvek náznaky neštandardného či zavádzajúceho konania," dodala Lexmanová.

 

img

 

Memorandum Etika v digitálnej komunikácii vychádza podľa asociácie z princípov dobrej praxe, keďže aktuálne neexistuje legislatíva, ktorá by porušenia upravovala.

 

Pomenúva najmä päť zásad: dbať na integritu informácií, jasne deklarovať záujmy, upozorňovať na neetické praktiky, budovať dôveru a odmietnuť neetické požiadavky.

 

Dokument je jedným z krokov APRSR, ktorá si dala za cieľ aktívne pôsobiť a poukazovať na prípady neetického správania v komunikácii.

 

Celý text memoranda predstaví APRSR verejnosti po pripomienkach ďalších asociácií v oblasti marketingovej komunikácie. Okrem memoranda pripravuje aj detailnejší etický manuál, ktorý bude tvoriť rámec pre zodpovednú online komunikáciu.

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Barbora Lučivjanská



Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies