Maďarský Hungaroring priniesol už tradičnú dominanciu Lewisa Hamiltona. Pri technických parametroch okruhu by sa však mohlo zdať, že konkurencia bude na dostrel.
Hungaroring
Závodný okruh pre F1 v Maďarsku ponúka len jednu rovinku a dve DRS zóny, aj keď tá druhá je naozaj kratučká. Rýchlosť monopostu tu nezohráva až takú rolu ako napríklad na Monze. Technické zákruty, od pomalých cez stredne rýchle až rýchle, vyžadujú od jazdcov maximálne sústredenie. Takmer každým výjazdom zo zákruty, jazdci vchádzajú do ďalšej.
Vettel tu vyhral dvakrát
Monopost musí mať preto vynikajúcu priľnavosť, no a jednu z najlepších v celom paddocku má Red Bull. Preto by sa dalo čakať od tejto stajne víťazstvo v Maďarsku takmer každý rok. Ferrari sa na okruhu darilo v rokoch 2015 a 2017, kedy sa z víťazstva tešil Sebastian Vettel.
V posledných troch sezónach je to ale okruh Lewisa Hamiltona. Britský pilot stajne Mercedes a 6-násobný majster sveta sa aj sám vyjadril, že Hungaroring patrí medzi jeho najobľúbenejšie trate vôbec. Svoju dominanciu tu ukázal aj počas minulého víkendu.
Vynikajúci ťah Haasu
Aj keď sa hovorí, že štartovacie pole je počas premenlivých podmienok viac vyrovnané, Hamilton nedal nikomu šancu od samého začiatku závodu. Všetci začínali na stredne prechodných gumách. Len Haas spravil výnimku a jeho obaja jazdci zamierili po suché gumy už v zahrievacom kole. Rýchlosť ale jeho monoposty nemali, a keď prezuli aj ostatné tímy, postupne sa začali prepadávať. Kevin Magnussen to však dokázal potiahnuť na 9. miesto, ktoré zabezpeťovali jemu aj Haasu 2 body.
Bottasovi sa to prepieklo
Na Mercedes to jednoducho počas celých pretekov nestačilo. Bottas spravil síce hneď na štarte chybu, keď sa pohol ešte pred zhasnutím svetiel, no potom pustil nohu z plynu a stratil viac pozícii. Problémom však je, že komisári sa týmto prehreškom voči pilotovi Mercedesu vôbec nezaoberali. Iste si viacerí povedia, "veď prišiel hneď o niekoľko pozícii", v konečnom zúčtovaní to však nehralo takmer žiadnu rolu.
Kľúčové sú totiž transpondéry vo voze. Športové pravidlá F1 taktiež uvádzajú, že tieto údaje sú pri hodnotení uliateho štartu tie rozhodujúce. Bottasov pohyb bol podľa transpondérov v poriadku, takže sa komisia proti konaniu pravidiel ani nemohla zaoberať. Bottas skončil tretí tesne za Maxom Verstappenom. Hamilton si dokonca mohol dovoliť o jednu zastávku v boxoch naviac, bol až tak popredu.
Spojenie Hamilton a Mercedes
Dominancia Mercedesu v F1 trvá od sezóny 2014, teda už 6 rokov, pokiaľ rátame aj aktuánu sezónu. Za toto obdobie nevyhrala pohár konštruktérov žiadna iná stajňa, a Lewis Hamilton sa tešil zo zisku titulu 5-krát. Jeden mu v sezóne 2016 vyfúkol kolega Rosberg, a svoj prvý získal ešte vo farbách Mclaren-Mercedes v sezóne 2008.
Systém DAS
Mercedes je popredu aj čo sa týka samotného vývoja nových systémov v monoposte. Ako jediná stajňa používajú systém DAS. Jazdec si len pritiahne volant k sebe a predné pneumatiky sa trochu naklonia, aby zmenili uhol smerom k vozovke. Je to niečo neskutočné, pretože takýmto spôsobom dokážete jazdiť na jednej zmesi pneumatík oveľa dlhšie ako konkurencia.
Od budúcej sezóny FIA tento systém zakázala a ostatné stajne sa ani nenamáhajú skopírovať takúto funkciu volantu. Trvalo by to cca pol roka. Mercedes je jednoducho inde a dokazuje to už šiestym rokom v rade. Dá sa preto očakávať, že majstrom sveta pre tento rok bude opäť jazdec z tohto tímu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies