Cestovné kancelárie zaznamenávajú výrazný nárast záujmu o kompletné dovolenkové balíky, čo súvisí s rastúcimi cenami leteniek a hotelov. Po rokoch individuálneho plánovania sa čoraz viac ľudí vracia k hotovým ponukám, ktoré ponúkajú fixné náklady a jednoduchšie riešenie problémov. Tento trend sa počas tohtoročného leta ešte viac zvýšil, najmä kvôli pokračujúcim výzvam v leteckej doprave a inflácii.
Po rokoch, keď si cestovatelia sami plánovali svoje dovolenky, zaznamenávajú spoločnosti v cestovnom ruchu výrazný nárast dopytu po hotových dovolenkových balíkoch.
Tento trend je spôsobený hlavne prudkým rastom cien hotelov a leteniek a problémami v leteckej doprave.
Cestovné kancelárie z toho ťažia zvýšením svojich ziskov.
Kombinácia krízy v oblasti životných nákladov, štrajkov na letiskách a technických problémov s lietadlami pridáva na atraktivite dovoleniek s pevnou cenou, ktoré neobsahujú nečakané dodatočné náklady. Taktiež ponúkajú jednoduchšie odškodnenie v prípade problémov.
Trend návratu k hotovým dovolenkovým balíkom, ktorý sa začal minulý rok, sa počas tohto leta ešte zrýchlil. Tento rok je pritom najrušnejší od pandémie COVID-19.
"Viac ľudí začalo rezervovať zájazdy od čias covidu," potvrdil Stuart Hatcher, hlavný ekonóm spoločnosti IBA na analýzu údajov v letectve.
Fixné náklady a výhodné ceny sú pre spotrebiteľov atraktívne. "V období vysokej inflácie, aké sme zažili v posledných dvoch rokoch, umožňujú dovolenkové balíky efektívnejšie plánovať rozpočet," uviedla Caroline Bremnerová, senior manažérka Euromonitor pre cestovanie.
Cestovné kancelárie tvrdo vyjednávajú s hotelmi, dopravcami a ďalšími partnermi, aby znížili náklady.
Oživenie záujmu o dovolenkové balíky je pozitívnym signálom pre cestovný ruch, najmä vzhľadom na obavy z poklesu nadšenia pre leteckú dopravu po pandémii a zvýšení cien leteniek. Ceny leteniek po pandémii, najmä v Európe a Severnej Amerike, prudko vzrástli.
Hospodárske výsledky veľkých leteckých spoločností za druhý štvrťrok ukázali na náročnejšie trhové podmienky v letectve.
Rovnaký nárast záujmu zaznamenávajú aj prevádzkovatelia výletných lodí. Spoločnosti ako Norwegian Cruise Line Holdings, Carnival a Royal Caribbean Group už zvýšili svoje predpovede ročného zisku, keďže záujem o ich plavby rastie.
Dovolenkové balíky najčastejšie oslovujú osoby s nižším až stredným príjmom, ktoré hľadajú kompletné ponuky s all inclusive a aktivitami pre rodiny, ako sú plážové kluby.
Medzi najobľúbenejšie destinácie patria Grécko, Taliansko a Španielsko.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies