Prieskum odhalil, že viac ako tretina ojazdených áut na Slovensku sa dováža z Nemecka

NETKY.SK • 5 Október 2023, 11:45 • 2 min
Prieskum odhalil, že viac ako tretina ojazdených áut na Slovensku sa dováža z Nemecka

BRATISLAVA - Mnohé vozidlá začínajú svoju životnú dráhu v jednej krajine a potom sa ocitnú v ďalšej časti svojho životného cyklu v inej krajine. Toto platí najmä v prípade automobilov zo západnej Európy, ktoré tvoria veľkú časť trhu s ojazdenými vozidlami vo východnej a strednej Európe. Hoci Nemecko vyváža najviac ojazdených automobilov na kontinente, špecifická situácia sa v rôznych oblastiach Európy líši.

slovakia

left justify in out

Prieskum spoločnosti carVertical, ktorá sa zaoberá automobilovými dátami, odhalil, z ktorých krajín sa autá dostávajú na Slovensko. Spoločnosť sa zaoberá aj rizikami, ktoré so sebou dovážané vozidlá prinášajú.

 

 

Nemecké autá sa považujú za dobre udržiavané

 

Zo všetkých vozidiel preverených na carVertical na Slovensku pochádza 36,1 % z Nemecka, ktoré má najvyšší podiel na trhu, nasleduje Taliansko (13,8 %), Česko (12,8 %), Belgicko (7,7 %) a Francúzsko (5,5 %). Uvedené údaje boli získané na základe analýzy viac ako 1 milióna prehľadov histórie na platforme. Upozorňujeme, že tieto údaje nemusia odrážať skutočné štatistiky registrácií na Slovensku.

 

"Kupujúci ojazdených vozidiel si vyberajú autá z Nemecka, pretože veria, že nemeckí vodiči sa o svoje autá starajú lepšie ako ktokoľvek iný. Ľudia si myslia, že vodiči na najväčšom trhu s ojazdenými vozidlami nezameškávajú termíny údržby, robia len kvalitné opravy a kupujú v prvom rade lepšie vybavené autá," hovorí Matas Buzelis, automobilový expert spoločnosti carVertical.

 

Na stav vozidla a bežné problémy má veľký vplyv oblasť, z ktorej vozidlo pochádza. Vozidlá zo severských krajín, ako je Švédsko, majú zvyčajne viac korózie spôsobenej snehom, soľou a mrazom.

 

Vozidlá z Talianska naopak nemusia mať žiadnu koróziu, ale lak mnohých ojazdených vozidiel z Talianska môže byť vplyvom intenzívneho slnečného žiarenia vyblednutý. Vo všeobecnosti extrémne zmeny teplôt nikdy nie sú pre vozidlo dobré. To vysvetľuje, prečo Slováci milujú nemecké autá. Nemecko má mierne podnebie a kvalitné cesty, čo znižuje riziko korózie, vyblednutého laku a problémov s odpružením.

ilustračná foto
ilustračná foto
Zdroj: Auto Pravda

Cezhraničné transakcie s autami sú rizikové

 

Keď sa autá presúvajú z jednej krajiny do druhej, len ťažko sa dá vystopovať ich história. Väčšina krajín si nevymieňa údaje o vozidlách, čo znamená, že auto môže utrpieť vážne poškodenie v Nemecku alebo Belgicku a potom sa znovu '‘narodiť' na Slovensku.

 

Podľa Indexu transparentnosti trhu bolo 57,7 % všetkých vozidiel preverených na carVertical na Slovensku v minulosti poškodených a takmer 11 % malo stočené kilometre.


 
Tieto štatistiky svedčia o tom, že trh s ojazdenými vozidlami na Slovensku nie je ani zďaleka tak transparentný a kupujúci by si mali dávať pozor na časté podvody.


Zdroj: carVertical / Viktorija Armonienė Foto: SITA

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Marek Nemček

Mám cez 29 rokov a študoval som žurnalistiku na UKF v Nitre. Pre Netky pracujem od apríla 2023, a snažím sa prinášať aktuality z domáceho i zahraničného spravodajstva. Medzi moje najväčšie vášne a záľuby patrí hudba, obzvlášť tá z 90. rokov, keďže som typické '90s baby'. Knihy nečítam, radšej uprednostňujem filmy, a to taktiež staršie, žiadne nové blockbustery. Popri aktualitách z domova/zahraničia taktiež rád 'rýpem' do noviniek z vedy a techniky či histórie, takže aj v týchto témach som celkom doma.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies