Pozrime sa na situáciu minulého roka. Okolo druhej hodiny ráno 19. marca Adam Wood, hasič v San Franciscu, zavolal na číslo 911 a utekal do mestskej štvrte Mission, aby pomohol mužovi, ktorý mal zdravotnú pohotovosť. Po naložení pacienta do sanitky zastavilo čiernobiele auto a zablokovalo cestu. "Všetko to bol len bezdôvodne stratený čas," povedal pán Wood.
Predstavte si, že nastúpite do taxíka, vydáte sa do cieľa a zistíte, že auto neriadi nikto. To je teraz realitou v niektorých mestách v USA, pretože spoločnosť spustila vlastnú flotilu áut s robotickou osou alebo bez vodiča. Zákazníci si môžu objednať vyzdvihnutie „bez osoby“ v mestách Phoenix v Arizone a v Los Angeles a San Franciscu v Kalifornii. Niektorí však kritizovali dostupnosť taxíkov bez vodiča a tvrdili, že riskujú zablokovanie ciest a ľudí bez práce.
Spoločnosť stojaca za touto konkrétnou službou s názvom Waymo tvrdí, že približne 50 000 ľudí v LA je na čakacej listine, aby si vyskúšali svoju robotickú os.
Keď bude služba v oblasti spustená, ľudia, ktorí chcú výťah, si ho môžu objednať prostredníctvom aplikácie a postupovať podľa pokynov.
Na niektorých miestach si dokonca môžete objednať jedlo so sebou dodané v aute bez vodiča.
Pozrime sa na situáciu minulého roka. Okolo druhej hodiny ráno 19. marca Adam Wood, hasič v San Franciscu, zavolal na číslo 911 a utekal do mestskej štvrte Mission, aby pomohol mužovi, ktorý mal zdravotnú pohotovosť. Po naložení pacienta do sanitky zastavilo čiernobiele auto a zablokovalo cestu.
Išlo o vozidlo bez vodiča prevádzkované Waymo, autonómnou automobilovou spoločnosťou, ktorú vlastnila materská spoločnosť Google, Alphabet. Bez ľudského vodiča, ktorý by dal pokyn, aby sa vzdialil, pán Wood prehovoril cez zariadenie v aute k vzdialenému operátorovi, ktorý povedal, že niekto príde a odvezie vozidlo.
Namiesto toho prišlo ďalšie autonómne auto Waymo a zablokovalo druhú stranu ulice, povedal pán Wood. Sanitke sa po prinútenom cúvaní podarilo konečne odísť a pacient, ktorý nebol v kritickom stave, sa dostal do nemocnice. Ale samoriadiaceautá pridali k núdzovej reakcii sedem minút, povedal.
"Všetko to bol len bezdôvodne stratený čas," povedal pán Wood.
To je jeden z dôvodov, prečo je Cruisova novoschválená služba bez vodiča v San Franciscu tak prísne kontrolovaná. Okrem toho, že je obmedzená na miesta a časy, kde je menej premávky a menej chodcov na uliciach, služba Cruise bez vodiča nebude môcť fungovať ani v hustom daždi alebo hmle.
Zatiaľ čo Cruisova žiadosť o taxislužbu bez vodiča v San Franciscu získala širokú podporu priaznivcov, ktorí dúfali, že technológia bude životaschopná aj v iných mestách, niektorí odborníci na dopravu vyzvali Komisiu pre verejné služby, aby postupovala opatrne.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies