Bratia Česi idú očividne s dobou. Aj preto automobilka z Mladej Boleslavy nechce zaostávať za konkurenciou v nových vozidlách na elektrický pohon.
Dojazd
Elektromotor pri verzii Enyaq iV 60 bude schopný využiť do 60 kWh. V praxi to znamená, že dojazd na jedno nabitie bude 390 kilometrov, čo je už poriadna porcia. Bavíme sa však zatiaľ len o testovacích jazdách. Je to ale aj tak veľmi pozitívne číslo, pretože konkurencia sa zatiaľ so svojimi akumulátormi k takýmto číslam ešte nepribližuje.
Cena
Dôležitým aspektom je aj cena, pretože tá začína pri základnej výbave nového modelu od 39 490 eur. Dlho sa riešilo, či sa Škoda bude schopná zmestiť do sumy 40 000 eur, no vyzerá to tak, že to napokon zvládla.
Interiér
Čo nám však základná výbava Enyaq iV môže ponúknuť? Česká automobilka tu použila úplne nový prístup pri tvorbe interiéru. Mal by byť priehľadný a vzdušný, aspoň tak sa vyjadril Norbert Weber, vedúci oddelenia Design Interiéru a Color & Trim značky ŠKODA. Jednou z najväčších zmien by mala byť absencia stredového tunela. Navyše priestor pred zadným sedadlom uprostred je vďaka dlhému rázvoru väčší, čo ocenia najmä vyššie postavy.
Eko výroba
Sedačky sú napríklad vyrobené zo strižnej vlny. Škoda myslí aj ekologicky, čo dokazuje aj pri tomto modeli. Viac ako polovicu látky na poťahy tvorí polyester vyrobený z PET fliaš. Koža použitá v interiéri prešla tiež eko výrobou. Pri jej výrobe bol použitý extrakt z listov olivovníka.
Pri interiéri nemôžeme zabudnúť samozrejme na volant, ktorý je kožený a multifunkčný, ďalej je to ambietné osvetlenie. Bočné okná prešli akustickým vylepšením, takže v aute nebudete takmer vôbec počuť vonkajšie zvuky. Parkovacia kamera na zadnej časti vozidla je už takpovediac samozrejmosťou.
Asistencia pri riadení
Auto bude schopné rozpoznávať dopravné značky, alebo vás pri jazde upozorní, pokiaľ sa budete vykláňať z jazdného pruhu (Lane assist). Rovnako bude vo výbave aj výstraha s núdzovým brzdením (Front assist) a senzor v prípade dažďa alebo silného svetla.
Silnejšia verzia Enyaq iV 80 bude dostupná aj u slovenských predajcov. Už podľa vyššieho čísla prezrádza aj väčší elektromotor. Dojazd sa podľa testov bude pohybovať na úrovni 510 kilometrov. Samozrejme výbava bude tiež pestrejšia ako v prípade "60-tky".
Predné svetlá MATRIX LED budú disponovať funkciou AFS, zadné zase s dynamickým ukazovateľom smeru či vysúvacími ostrekovačmi. Taktiež nebude chýbať vyhrievanie predného volantu, predných sedadiel, ovládanie rekuperácie pod volantom či klimatizácia v 3 úrovniach.
Model bude predstavovať aj verziu Family, pri ktorej nebude chýbať elektrická detská poistka, či zadné tmavé okná. Členovia zadného osadenstva nájdu pri sedadlách aj zásuvku či dva USB porty.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies