Slováci ročne vypijú o polovicu viac šálok kávy ako čaju - Gurmán V slovenských domácnostiach sa vypije asi o polovicu viac šálok kávy ako čaju. Vyplýva to zistení spotrebiteľského panelu domácností GfK, ktorý kontinuálne monitoruje reálne nákupy na vybra
V slovenských domácnostiach sa vypije asi o polovicu viac šálok kávy ako čaju. Vyplýva to zistení spotrebiteľského panelu domácností GfK, ktorý kontinuálne monitoruje reálne nákupy na vybranej reprezentatívnej vzorke 1500 domácností. V období od septembra 2011 do augusta 2012 nakúpilo čaj 93 percent a kávu 95 percent slovenských domácností. Z pohľadu nakúpeného množstva spomínaných komodít vyhráva jednoznačne káva. GfK zvolilo ako meraciu jednotku počet šálok nápoja nakúpeného do jednej domácnosti. V priemere nakúpila každá slovenská domácnosť v spomínanom období vyše 840 šálok kávy a takmer 400 šálok čaju. "Na menej intenzívnejšiu spotrebu čaju v domácnostiach vplýva jednoznačne sezónnosť. Zatiaľ čo v prípade čaju môžeme sledovať, že najsilnejším obdobím sú z pochopiteľných dôvodov chladnejšie mesiace v roku, káva týmto hendikepom netrpí. Kávičkári si doprajú svoj obľúbený nápoj celoročne,“ uviedol Ladislav Csengeri, riaditeľ spotrebiteľského panelu GfK Panel Services na Slovensku a v Českej republike.
Pokiaľ by malo byť meradlom obľúbenosti počet oslovených kupujúcich, s tesným predstihom by pred instantnou kávou zvíťazila mletá a zrnková káva, ktorú si v období od septembra 2011 do augusta 2012 kúpili tri štvrtiny slovenských domácností. Instantnú kávu si domov kúpilo o niečo menej, 72 percent domácností. Kávové špeciality a zmesi si v rovnakom období kúpila aspoň raz každá druhá domácnosť.
Pokiaľ sa ako meradlo použije, koľko spotrebitelia za daný typ kávy utratia alebo koľko šálok nakúpia, na prvé priečky by sa jednoznačne dostala práve instantná káva. “Slovenská domácnosť si v spomínanom období nakúpila v priemere cez 600 šálok instantnej kávy. Mletá a zrnková káva skončila podľa nakúpeného objemu na druhom mieste s takmer 400 šálkami, pričom kávové špeciality a zmesi sú na treťom mieste s necelými 120 šálkami na domácnosť. Veľmi podobnú situáciu môžeme sledovať v Českej republike,” prezradil Csengeri.
V prípade čajov si najväčší okruh nadšencov získali čaje ovocné - nakupuje ich až osem z desiatich domácností. Nasledujú bylinné čaje, ktoré sa vyskytujú v siedmich z desiatich domácností. Tretím najrozšírenejším čajom je čaj zelený a štvrtá priečka patrí čiernemu čaju, po ktorých siahajú v priemere asi štyri z desiatich domácností. Z pohľadu nakúpeného objemu si tiež prvú priečku držia ovocné čaje s takmer 180 šálkami na domácnosť. Nasledujú bylinné čaje a tretia priečka patrí v tomto smere čiernemu čaju, ktorý v nakúpenom objeme predbehol zelený čaj. “Zatiaľ čo na Slovensku sa najviac pije ovocný čaj, v Českej republike sa vypije oveľa viac čierneho čaju, ktorý je z pohľadu nakúpeného množstva u našich západných susedov na prvom mieste,” doplnil Csengeri.
Zdroj: SITA
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies